fredag 4 september 2009

Sardinburkseffekten!!!!



Igår var det dags för föräldramöte i klass 6 på Brunnsskolan...
Jag får alltid nån slags ångest när jag ska till skolan och va förälder... Känner mig liksom som en unge själv... Har alltid tyckat att alla andra föräldrar verkar så vuxna, ordentliga och seriösa... På nåt sätt känns det som dom ska genomskåda mej och se att jag är nån slags "fejk-mamma" som inte är lika duktig som dom andra... Undrade just om det fanns fler som kände så??? Till saken hör ju att jag absolut inte tillhör de yngre mammorna utan snarare borde vara en av de stabila som ska föregå med gott föredöme.... Men icke-sa-nicke...känslan av att vara barnsligast av alla är lika tydlig som en isbit på en solvarm rygg!!!! (Och jag som varit lärare i så herrans många år...17 tror jag det hann bli!!!)

Ungarna skulle redovisa om sin lägerskola i Bankeryd.. Detta orsakade självklart sardinburkseffekten i Blå rummet på skolan, där vi alla skulle samlas och samsas...
Kanonbra föredrag av våra fantastiska barn, man smälte som smör och stoltheten höll på att dränka oss alla!!!
Men så efter pausen, när ungarna fått gå hem och vi skulle bli vuxna och duktiga igen, det var då jag gjorde den NYA upptäckten... Tror faktiskt att det där med att sitta som sardiner hade viss inverkan. JAG ÄR INTE ENSAM!!!!
Fann mej själv sitta och viska med en annan 40+ mamma om hennes träningsvärk efter att ha gjort sitt första pass på ÖKK,. En pappa sträckte sig över bordet och viskade lite för högt, -Du Åsa, sist jag mötte dig i spåret hade jag faktiskt sträckt mej....såååå ont!!!
Mamma Sussi Underbar gled förbi och viskade...-Gissa vilken storlek jag har på mina nya jeans!!!! 26 Åsa, 26!!!!
En annan mamma talade om att hon hellre velat gå på dejt med Persbrandt än att va på föräldramöte...Just like me!!!!
Jag kände mig faktiskt riktigt bekväm i slutet av mötet, speciellt när INGEN ville bli skolrådsrepresentant...

Kanske inte alla är så himla perfekta trots allt!!!
I LIKE!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar