tisdag 29 september 2009

En annorlunda läsupplevelse om en annorlunda liten prins..

Jag grät, skrattade och njöt.
Jag led, jag fnissade och läste högt!!!
"Prins Annorlunda" berörde verkligen mitt innersta...mitt hjärta, mina tankar och mina förutfattade meningar fick verkligen stryka på foten!!!
En alldeles fantastisk bok om en fantastisk liten människa som inte riktig är som oss andra i alla avseenden...
Läs den...sen kanske vi kan börja se på varandra med nya ögon...nämligen Ludvigs ögon.. Ögon som väljer att se det sköna i andra människor och som även ser på oss själva med kärlekens ögon!!!

Tack Ludvig för alla nya tankar!!!!

3 kommentarer:

  1. Det är hans pappa som skrivit boken väl??
    Jag hörde honom på Karlavagnen en sen kväll!!

    SvaraRadera
  2. hej!

    Vad kul att du gillade boken!
    Det värmde i hjärtat att läsa.

    Här om dagen berättade Ludvig att han nu visste vad han skulle jobba med när han blir stor:
    - Usa:s president..

    Ha det fint!

    Kram

    SvaraRadera