måndag 14 september 2009

Adrenalinrusch..

Innan jag riktigt hann vakna idag, hade min hjärna och min kropp redan kommit överens om att jag skulle göra om i Felicias rum denna måndag... Hade inte ens tänkt tanken, men plötsligt fann jag mig själv jaga gardintyger på IKEA!!!! Bäst att passa på när lusten plötsligt bara infinner sig, utan varken förvarning eller planering.. Det är det som kallas akut adrenalinrusch!!!!!
Nya mattor, nya gardiner, kuddar, dukar och skrivställ, allt i härligt höstorange...
Så kom då skapandets stund... Jag vet aldrig när jag sätter igång hurdant slutresultatet ska bli... Jag är absolut inte en såndär som kan hålla på med mönster, måttband, nålar och tjafs, nej här kör vi på ren och skär KÄNSLA!!!! Fort går det också... sy lite här, stryka lite där, fästa med en nål, hänga upp och hoppas att ingen tittar för nära!!! Brukar funka för det allra mesta!!!
Nu hoppas jag bara att det faller äldsta fröken Sollerman i smaken när hon kommer hem ikväll...

Med lite mer spontanitet och mindre planering, blir det mycket roligare!!!!
Och det gäller inte bara när man ska sy gardiner!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar