måndag 28 september 2009

Lördagsgodis..

I lördags var det dags för en stor påse lördagsgodis igen..
Iallafall är det precis så det känns...
Ni vet hur det är när det fortfarande finns godis kvar i påsen. Varje gång man blir sugen på en bit och tittar ner i påsen, ser man att det som finns kvar, bara är sånt där som man egentligen inte alls är sugen på... Sånt man smakat lite på och känner att man inte alls gillar.. Ska man då äta upp det innan man unnar sig nåt nytt, eller ska man tillåta sig att köpa nytt och njuta!!!
Enligt mej ska man köpa nytt och NJUTA!!!

Precis så är det för mej när det gäller böcker...
Mitt lördagsgodis är alltså inte sötsaker, utan pocketböcker...
När jag går in på Bokia, är det precis som när ett barn kommer in i en godisaffär...
Mmmmm... Jag tillåter mej att njuta, provsmaka och bläddra. Jag tar mig all tid i världen.. Plockar, känner, tittar och till och med luktar på böckerna!!!
Ibland vet jag direkt vad jag vill ha...man liksom bara känner att den här kommer jag att älska!!
Andra gånger får man leta och leta...
Det finns till och med tillfällen när man får gå därifrån utan sin "godispåse", för att det inte finns något man är sugen på!!! (Men det händer inte ofta...).
Så var det då dags i lördags igen... Hade fortfarande en hel del "godis kvar i påsen" här hemma, men inget som lockade mej det minsta...
Köpte mej en stor påse...Ni vet "köp 4, betala för 3"..
Gissa om jag smaskat resten av helgen.. Just nu njuter jag "Prins Annorlunda", sen blir det nog "Mr Tourette och jag"...
Så nu hinner jag inte skriva mer...för nu ska jag "njuta mitt lördagsgodis"!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar