lördag 8 augusti 2009

Skipper..???

Dom kallar mig Skipper...Anna Skipper..
Det är inte så himla roligt minsann..
Barnen på gatan älskar att ropa det efter mig... När jag är och handlar smyger dom små omkring och plötsligt hörs det ekande i affären...ANNA SKIPPER..och sen fnisselifniss!!!
Men nu har jag äntligen kunnat njuta fördel av detta ok... Jag har blivit bjuden på "fel" grändfest av mina små kompisar...
Hörde häromdagen hur dom tisslade och tasslade när jag var på väg hem från en löptur i skogen..
-Ska vi..vi gör det...eller...jo, det gör vi..
-Vad är det ni ska göra, frågade en svettig Åsa alias Anna..
-Vi ska bjuda dej på fest på Porla gränd på söndag. Fast egentligen fick vi bara bjuda dom som bor på Porla, men du får komma fast du bor på Ronneby!!!
Ha...äntligen har hon gett mig nåt... Anna Skipper...

Och igår var det en okänd kvinna på krogen som såg alldeles överlycklig ut och så utropade hon...
-Men HEJ ANNA!!!!

Men sanningen på riktigt det fick jag av en utvecklingsstörd kille häromdagen...
-Du, du liknar allt den där Skipper...ja, fast du har ju inte hennes kropp!!!

Ja, vad säger man... Vet inte om man ska skratta eller gråta...
Nu ska jag iallafall tugga i mig lite dinkel...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar