onsdag 12 augusti 2009

Grannsämja!!

Jag har världens roligaste granne... Hon heter Fia, hör lite illa, men är världens underbaraste och mest förvirrade människa...
Igår skulle hon baka bröd!!!
-Snälla Åsa kom och hjälp mej!!!
Så jag gick dit...vet faktiskt inte vad hon egentligen ville ha hjälp med, för jag stod mest och hängde vid köksbänken medan hon for omkring i bunkar och kastruller.. Tror nog mest hon var pratsjuk och så ville hon låna mina brödformar!!!
När jag står där mitt i baket, kommer äldsta dottern in, en riktigt underbar fjortis!!!
-Herregud vad du luktar DISKTRASA pappa, utropar hon och rynkar på näsan!!
-Det är inte jag som luktar det är gästen, säger pappa i huset!!!

Efter många funderingar över hur rak och tydlig man får lov att vara, undrar jag nu......
Tror ni han menade jästen????

1 kommentar:

  1. måste varit Gästen, har alltid tyckt att du haft en viss stank av sur unken trasa!=)

    SvaraRadera