måndag 3 augusti 2009

Pizzasugen??

Har just nu frossat i en kulinarisk måltid bestående av spenat, tomat och 2 st hårdkokta ägg.. Ungarnas pizza såg onekligen ovanligt god ut, trots att den var av den frysta varianten som värms i mikron!!
Ska nog tycka lite synd om mig själv en stund och grotta in mig i funderingar kring varför just jag skulle födas med gener som totalabsorberar varenda förgjordad kolhydrat som kommer i min väg!!!
Får väl vara glad över att den här gamla kroppen fortfarande ställer upp på mina hysteriska joggingturer som av vissa anses vara en "sjuklig fixering"! Om nu så är fallet, är jag faktiskt glad över att jag lider av detta "syndrom"...hur skulle det annars se ut!!!!
Egentligen gillar jag ju inte alls när folk går på sina dieter.. Det ger mig så himla dåligt samvete för min egen karaktär och vad jag själv stoppar i mig!!!
Så nu funderar jag på vad jag egentligen tycker om mitt eget dietande... För tillfället är jag ju själv en av de där jobbiga människorna som ger andra dåligt samvete...
Ah...förresten, jag bestämmer mig för att gilla mig själv under den här tiden så kommer det nog att gå lite lättare...!!
Nu sticker jag iväg och lyfter lite skrot...och sen ska jag njuta av en grillad biff!!!

2 kommentarer:

  1. det här med sjuklig fixering förstår jag inte alls..spring på för glatta livet!!
    gör du en "ställa om ämnesomsättnings diet"? låter som något pappa gör ibland:)
    P&K från svägerskan

    SvaraRadera
  2. JApp johanna...tur att du finns och håller med!!!

    SvaraRadera