onsdag 5 augusti 2009

Svinbra morgon...

Jag är huuuungrig!!!
Trots att dagens frukost inte bara bestod av den där vedervärdiga sockerbiten, utan även en rostad macka utan smör och pålägg, är jag vrålhungrig!!! Egentligen borde jag väl vara proppmätt..eh???? Just nu njuter jag dock av tillvaron...Mina tjejer har farit iväg på sina cyklar till varsin kompis.. Solen skiner! Jag ligger på en filt i trädgården och njuter fortfarande av morgonkaffet och till det en god bok!!! Är nu i sista delan av trilogin om Familjen på Neshov...Berlinerpopplarna, Eremitkräftorna och nu Vila på gröna ängar.. En riktigt trevlig liten trilogi om stackars Torunn som blir tvungen att ta över sin fars svinstall...
Det är jag glad att jag slipper... Är inte mycket för sånt där med djur och natur... Gillar mer bling-bling, såpor och högklackat..
Men som min pappa alltid har sagt...
En får va som en ä, när en inte ble som en sulle...
(Fritt översatt... Man får va som man är, när man inte blev som man skulle)...
Och nu...Tillbaka till Torunn och hennes svin... Hörs snart!!!

4 kommentarer:

  1. Men nånstans nere i hjärteroten måste du ändå va en äkta svänans smålänning eftersom du dras till dessa skrifter...tycker mej märka en viss likhet med din vackra underbara systers liv!!!
    Ses i kräftvattnet

    SvaraRadera
  2. Åsa, du är ju på fel diet... du kan ju inte svälta ihjäl dig!! Dieten du är på låter som en tagen från 80-talet: SOCKERBIT, BRÖD, YOGURT - a.k.a. snabba kolhydrater. Nää fasen bort med kolhydraterna och ladda på med massor av kött, gröna grönsaker och bra fetter! Jag LOVAR att det fungerar massor mycket bättre. PUSS / Helena

    SvaraRadera
  3. jadå...snart... ikväll ska jag äta 2 ägg...mmmm

    SvaraRadera