onsdag 19 augusti 2009

Gräsänka

Så var man gräsänka...
Vinkade just av Amanda och Stefan... Dags för lägerskola i Bankeryd..
50 små blåklädda smurfar och några stora, lufsade tidigt imorse ombord på Lindbergs buss som ska ta dom till Smålands djupa skogar och ett äventyrsläger!!!
Utanför bussen flödade hela registret av känslor..Gråt, skratt, pirrimagen, tuffhet, rädsla och förväntan!!!!! Hoppas av hela mitt hjärta att dom får några fantastiska dagar..
Krisen var dock nära för Amanda Sollerman när hon 2 minuter innan bussen skulle gå, upptäckte att hon glömt sin älskade, slankiga,goa kudde!!! Men med en mamma som mej så löser sig ju allt... Som Hedvig slängde jag mej på min Svarta hingst (ja inte på Stefan, utan på cykeln förstås)och for hem som en vind, slet åt mej kudden, for tillbaka och PANG så var problemet ur vägen...med 10 sek till godo... Vem behöver mer än så????

Nu ska jag njuta av min nyinförda frukostmeny...
Lite fil med...lyssna nu...linfrön, pumpafrön, psylliumfrön, hasselnötter och solrosfrön...
Kan sluta med att jag börjar kvittra om några veckor!!!

Kanske slutar med att jag blir gräsanka istället!!!!!

1 kommentar:

  1. hej pippi!! Jag förstår amanda och hennes slankiga kudde prexis! låter som en dyr frukost förresten!

    SvaraRadera