onsdag 5 augusti 2009

Ge dom lillfingret...

Första samtalet kommer från Amanda kl 16.00..
-Mamma, får jag sova över hos Jessica????
-Ja, det går bra, men ni måste höra med Jessicas föräldrar först...
-Ok, det går bra!!!

Nu är min tanke... Åhhhh...det kommer bli en skön tjejkväll...
Stefan är ute med sina jobbarkompisar och njuter Örebros onsdagsnöjen..
Alltså bara Fille och jag hemma....det blir nog filmkväll...mysigt...
Andra samtalet kommer...
-Mamma, kan vi sova hos oss istället???
-Jaha, ja det går väl bra...
-Vi är 3 stycken...
-Javisst, men det blir bara makaroner och korv till kvällis så du vet!!
-Mmmm...ok!

Dags för omplanering av kvällen... Tre 12-åringar... Så lugn blev den..
Samtal 3...
-Mamma, får vi köpa chips??
-Ja, men då får du räkna det som lördagsgodis...
Tyst i luren...
-Nä, det vill jag inte....pop-corn då???
-Suck...ja, det är ok!!!

Jaha, då ska pedanten Åsa ha popcornskal över hela huset... Usch, fast bättre än chipssmulor dock...
Samtal 4...
- Får vi köpa pizza ikväll!!!
- NEJ Amanda...nu är det nog!!!!
Ska ni vara här får ni ta det som det är....
Nu står jag här med pizza i ugnen, pop-corn och salta pinnar , tre ljuvliga 12-åringar och en fjortis!!! Det här blir en kalas-kväll...

Ett problem bara... Jag hade köpt pop-corn utan smörsmak!!!

1 kommentar:

  1. Du skulle ju varit här på kräftfiskepremiär istället!!!!

    SvaraRadera