söndag 2 augusti 2009

Dagen D

Om du som jag har en daglig kamp med de där envisa kilona, ja då har du säkert oxå genomlevt dagen D, som följs av Måndagen med stort M..
Idag är det dags igen...för dagen D alltså... Jag kände det redan imorse när jag vaknade. Humöret var i botten, ingen lust och energi för nånting, suget efter sött var omänskligt och irritationen liksom bara sprutade ur min kropp!!!Och sen kom då beviset på att det är dagen D-dags.. Jag ska ta på mig mina nytvättade shorts, och dom har krympt nu igen...precis som jeansen gjorde förra gången det var dags...
Innerst inne vet jag ju..jag vet att jag alltid hamnar här, förr eller senare...
Och den här gången är jag helt klar över orsakerna. Det finns 3 starka orsaker..
Mitt nyupptäckta recept på biscotti!
Marabous mjölkchoklad -jättekakan- som barnen vann på Liseberg i början av sommaren
Mitt begär av latte och maccihatos...

Så imorgon är det återigen dags för Måndagen med stort M... Detta betyder att;
1) 13-dagars kuren från "Rigshospitalet i Köpenhamn" har letats fram och satts upp på kylskåpet...
2) Spenat, ägg, tomat och kaffe har inhandlats!!!
3)Familjen har informerats och varnats!!
Alla vet att det blir 13 "icke-muntra" dagar och att jag kommer att kräva mega-pepp...
Nåt ska dom väl hjälpa till med..
Läste nyss igenom dagsmenyerna i hopp om att dom förändrats eller utökats under tiden dom väntat på att återigen tas i bruk... Men ICKE.. Det är samma kaffe och sockerbit till frukost.. och spenat, spenat, spenat varierat med tomat, tomat, tomat...
Men jag vet att den 15 augusti kommer jag att känna mig på topp.. Sen kommer det sakta, men obönhörligt gå utför igen, eller uppför kanske man ska säga!!
Ibland är jag bara så fruktansvärt avundsjuk på alla som kan dricka latte och mumsa choklad och skorpor utan att ens behöva fundera!!! Det vill jag oxå!!! Eller, ja -det är ju just det jag gjort hela sommaren!!!
What goes around, comes around...

Men nu ska jag avsluta dagen med en stor macchiato och en chokladbiscotti...kanske blir en saffransskorpa oxå, för säkerhets skull!!!

3 kommentarer:

  1. Åsa, hoppa med min lilla utmaning!!!
    Jag ger till och med ut ett litet pris!
    Läs mera på min blogg: http://misspkm.blogspot.com/2009/07/du-ar-vad-du-ater-eller.html

    PUSS och Lycka till!
    /Helena

    SvaraRadera
  2. Låter spännande... Tror jag hoppar på det där "utan kolhydrater" efter min 13-dagars.. Det är ju då jobbet liksom börjar!!!
    kram på dej goding!

    SvaraRadera
  3. Härligt! Lycka till med dina 13 dagarskur. PUSS /Helena

    SvaraRadera