onsdag 6 januari 2010

Trettondagskaos...

Trodde det skulle bli en lugn och stilla avslutning på julen idag...
Jag hade fel...
Och just i detta ögonblick är jag beredd att flytta så långt härifrån man kan komma!!!!!

Började igårkväll...
Stopp i duschavloppet... Och då snackar jag TVÄRSTOPP!!!!
Efter att ha vänt upp och ner på hela badrummet med kaustiksoda, vajrar, hårbollar och gegga....var det fortfarande lika mycket tvärstopp...plus att gubben var sur och irriterad, och jag ännu mer sur och irriterad....
Så nu ser badrummet ut som ett slagfält...alla handdukar och badlakan ligger på golvet i vardagsrummet, duschdraperierna är nedrivna, badkarsfronten står i tvättstugan och jag har en puls på 184.....

Men så tänkte jag att jag kanske lugnar ner mej om jag tar lite frukost..
Men naturligtvis var min hemmagjorda musli slut...
Tog mig i kragen och satte på ugnen för att rosta hasselnötter så jag kunde blanda en ny sats...
Glömde naturligtvis plåten med nötter i ugnen...
Började lukta speciellt...
Kikade in i ugnen och varenda liten hasselnöt var en förkolnad stenkula..
Jaja...slet ut dom ur ugnen, varmed min grytvante började brinna....snacka eldsflammor!!!
Stefan hör mej skrika... -Hjälp, jag brinner!!!
Just i det ögonblicket går brandlarm nummer ett!!!
Jag lyckas släcka elden, och då går brandlarm nummer två!!!
Till slut lyckades vi iallafall häva kaoset, men nu sitter jag i en dimma av brand-och hasselnötsos!!!

I ren ilska började jag riva ner alla adventsljusstakar och stjärnor, brukar alltid ha dom kvar till 20;nde Knut, men nu ville jag bara ha ut allt elände!!!
Naturligtvis slår jag sönder en ljuslykta i glas, som med sina tusentals skärvor sprider sig i allrumssoffan... Plockar upp de största skärvorna för att kasta dom, men tappar dom på köksgolvet, så nu finns det glassplitter i typ HEEEEELA HUSET!!!! JIPPPPPPPPPPIE!!!!!!
Detta har lett till att nu hänger soffkuddar och filtar ute på vädring...tvättmaskinen går i 120.. jag har fått exem och högt blodtryck...Stefan har gett upp och dragit till gymmet...

Här sitter jag nu i kaos och ilska och blänger på mitt älskade hem som i detta nu är totalt obstinat och gör revolt mot mej!!!!!
Vill bara rensa ut och slänga allt jag ser... Plötsligt känns allt bara alldeles övermäktigt....
Varenda skåp och låda är proppfulla.
Skafferi och kylskåp borde rensats direkt efter jul...
Vad gör man med allt överblivet julgodis... Varför lär man sig aldrig!!!!

Åh vad jag längtar till måndag....när gubbe och ungar drar till jobb och skola så jag kan totalsanera detta kaoshem!!!!!

HJÄLP!!!!!! (och än är klockan bara 12.00)
Hur ska detta sluta????

2 kommentarer:

  1. Oj oj oj, det låter som en riktig otursdag :( Hoppas det vänder!!!Kramis

    SvaraRadera
  2. Skickar en varm styrkekram!
    /Maria Wanche

    SvaraRadera