torsdag 28 januari 2010

Amanda!!!

Varför det är nationell flaggdag idag???
Det är väl inget konstigt...min bebis fyller ju 13!!!!!

För exakt 13 år sedan låg jag med en liten klump på magen
och njöt!!!
Hade vaknat runt klockan tre på natten med ajajaj i magen...
Jag hade haft en del förvärkar, men nu kände jag bara...
"Just det, det var ju så här det kändes"...ajajaj, ojojoj
Tänk att man verkligen glömmer den där smärtan..
Tja, annars skulle ingen föda mer än ett barn...det är ett
som är säkert!!!
Iallafall så ringde vi farmor som kom för att ta hand om Felicia
och så drog vi in till USÖ..
Precis som första gången kom värkarna direkt med 2minuters
mellanrum...så vi insåg att det kunde gå fort..
Väl på plats trodde dom jag skulle föda på stört, men så tänkte
inte min kropp...nej då, jag skulle tuktas..
Vattnet vägrade gå och dom kunde inte ta hål på hinnan för
då skulle navelsträngen komma i kläm.. Så det blev en gräslig
timme, när allt var klart, men ingen bebis ville komma ut!!!
Men så...all of a sudden.. PANG!!!! Vattnet satt en smäck i väggen
mitt emot..Jag trodde ungen oxå for ut.. Vilket tryck!!!!
Sen tog det 4 min och hon var ute...
Klockan 06.04 föddes hon...
Det lilla prematurbarnet, född 9 dar för tidigt, vägandes 4380gram,
51cm lång, med utseende som en liten lila Nalle Puh!!!
Det var det vackraste jag hade sett...(precis som jag tyckte när
Felicia föddes).
Amanda, Lisa , Maria...
Amanda för att det betyder-"Hon är värd att älskas".
Lisa från Stefans släkt.
Maria från min.

Nu har vi haft henne i 13år och jag lovar...
Vi har skrattat, gråtit, fostrat, matat, klätt, undrat, lekt, nattat, tjatat,
pussat, kramat och älskat henne innerligt varenda dag...

Och en sak kan jag säga med 100% säkerhet...
Hennes namn var sannerligen det rätta..
HON ÄR FORTFARANDE VÄRD ATT ÄLSKAS, VARENDA SEKUND!!!!

Ps...dom glömde dock en sak i röran på förlossningen...dom klippte
aldrig navelsträngen...Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar