söndag 24 januari 2010

Dröm..

Sitter för tillfället i en drömtillvaro på landet...

Ibland blir jag så vansinnigt avundsjuk på min syster som lever
i idyllen...
Huset på landet med stora rum och massvis av utrymme,
skogar, katter och ungar om vartannat, sjön alldeles intill tomten,
tystnad, stora lador, frisk luft och inga grannar!!!
När man ser det med mina "illusionsögon" är det verkligen det perfekta
livet.... Jag vill oxå!!!!
Fast när jag börjar tänka efter och försöker se med mina realitetsögon
inser jag att jag inte skulle klara av ett sådant liv...
Elda i pannan, renovera köket samtidigt som man byter fönster,
baka bröd i tv-rummet eftersom köket är en byggarbetsplats,
komma ihåg att mata kaninen i källaren, hela tiden ha
hjärtat i halsgropen av oro när barnen åker skridskor nerför rännerbroa,
ha en halvtimme med bil till affären om man glömt köpa mjölk..

Men ändå....jag önskar att jag ville leva så!!!!!

1 kommentar:

  1. en halvtimme till mjölken är ljug...grannen som jag faktiskt har 2 km bort....har en ko!!

    SvaraRadera