tisdag 12 januari 2010

Battle....

Idag är det battle mellan mig och fröken Fibro!!
Hon väckte mig tidigt i morse och har sedan haft totalt
övertag hela dan...
Jag måste medge att hon är inte en av mina bästa vänner..
Hon blir fruktansvärt ilsken vid väderomslag..och när jag tittade
på termometern förstod jag varför hon är på sånt uselt humör
idag...
Det är ju 20 grader varmare än det var igår...och då,
då hugger hon direkt!!!
Men jag ger mej inte...
Har just tillbringat ett par timmar på gymmet...då mattas hon
av lite grann...
Sen unnade jag mig lyxen att lägga mig i solariet en stund...och
då lugnar hon oxå ner sig..

Men hon är en hejdundrande envis rackare och helst av allt skulle
jag bara vilja sätta mig under en filt och gråta ögonen ur mej...
Ibland gör jag det (i smyg), men det hjälper ju aldrig..så jag
försöker att inte göra det så ofta...

Idag gör hon mej allra mest illa i högerbenet...
Tänk dig när man var liten, gick till tandläkaren och skulle laga en
tand, man vägrade bedövning så tandläkaren borrade ändå...
Den ilsmärtan som gick genom kroppen då...så känns det i kroppen
när hon är så här ilsken...

Men nu ska jag negligera henne en stund, ta en kopp kaffe och njuta
av ett tjejsamtal med yngsta dottern som just kommit hem och är
pratsjuk...
Det är mysigt...
Då spelar inget annat nån roll...

Och vem vet...jag kanske vinner dagens battle...
För jag är ganska envis jag oxå!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar