onsdag 27 januari 2010

Det ska vi fira...

Ännu en dag går mot sitt slut..
Det har varit en ganska intensiv dag..
Började med att ta itu med huset, det ska
skrubbas och dammas, torkas och putsas!!
Men Gud så skönt när man är klar och klockan
bara hunnit bli halv elva på förmiddagen...

Passade på att njuta av en kopp kaffe, samtidigt
som jag tog ett tag med tvätt-och strykberget!!
När alla måsten var gjorda unnade jag mej en
timme på löpbandet...och det blev precis som
vanligt....en mil!!!!
Hade bråttom från gymmet för att hinna duscha,
luncha, fixa och trixa innan klockan halv tre, då
Amanda och jag skulle möta upp Micke, Tilde och William
på stan för att göra "Hindersmässan"...
Men man ska INTE ha bråttom...
När jag kom ut från gymmet, var bilen totalt insnöad...
Jag ägnade en bra stund åt att skotta fram så pass mycket
av fönster och dörrar, att jag åtminstonde kunde ta mej
in i bilen och ha sikt iallafall framåt...men då vägrade bilen!!!
Totalt helt stendöd...
Försökte igen...nope! Igen..nix!!!
Vad gör man då???
Man ringer sin svärfar!!!
På 10 minuter stod han utanför Hagabadet med kablar i högsta
hugg... Fast det blev ganska besvärligt ändå...att komma åt med
kablarna bland snödrivor och parkerade bilar... Men efter 45
minuter, kunde jag gladeligt fara hemåt!!!
I flygande fläng gjordes allt som skulle göras och klockan tre var
vi på plats på stan!!!
Mysigt!!!
Vi åt brända mandlar, sura remmar, drack latte och köpte vantar!!!
Vi surrade och skrattade, smakade på vildhasses rökta korvar och
snöade nästan inne!!!!
En riktigt härlig eftermiddag blev det, trots allt...

Ikväll har Amanda och jag tränat på sj-ljudet..
Nu frågar jag som mamma, lärare och människa...
VARFÖR KAN INTE ALLA SJ-LJUD HA EN OCH SAMMA
STAVNING????
Det är ju helt och hållet idiotiskt med alla dessa varianter!!!!
Om man ska komma ihåg hur schack stavas, då får man tänka
på, att på schemat står det att man ska spela schack i duschen!!!
Eller om man vill vara säker på hur kollision stavas, får man tänka
på att det ofta följs av en explosion.. (Själv trodde jag faktiskt att
kollision stavades med 2 s...men jag hade fullkomligt fel).
Sådär har vi hållit på ikväll, för att sätta alla sj-ljud på plats...
Vi får hålla tummarna!!!

Ikväll är det den sista kvällen vi har barn här i huset...
Inatt är det nämligen 13år sedan vi fick våran Amanda...
Imorgon är även hon tonåring...
Fast det har vi redan märkt av TYDLIGT!!!
Kan ungar förändras över en natt??? JA, jag tror faktiskt det!!!
Hur kan en ljuvlig liten unge, plötsligt ha ett enormt överskott
av irritation främst mot sin ömma moder...
Det funderar jag mycket på för tillfället...
Fast vi slutar fortfarande varje dag med att tala om
att vi älskar varandra jättemycket trots allt!!!
Hoppas det håller i sig...Det lever man gott på!!!!

Nähä...nu ska jag nog fixa lite inför den stora dagen imorgon...
Det blir tidig uppgång för hela familjen för att fira trollungen med
pukor och trumpeter!!! Tårta på sängen är ett måste, och oboy i den
100 år gamla barnservisen med guld på!!!

Imorgon är en stor och mycket efterlängtad dag!!!
Då ska vi fira...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar