lördag 9 januari 2010

Hur..???

Ett totalt omvänt dygn...hur vänder man det på en helg???
Har nu i en vecka försökt att få mina två juveler att komma
i säng i tid på kvällen och i och med det, upp i skaplig tid på morgonen...
Hur det har gått????
Inte alls....

De har gått och lagt sig, men sen har jag hört hur de har tassat upp igen,
toa, dricka vatten, läsa... de har verkligen försökt, men det går liksom inte!!!
På mornarna har jag försökt få dem ur sängen, men då är de ju medvetslösa...
och vem har då hjärta att bråka med dem????

Det kanske är just där problemet ligger...mammas alltför veka hjärta!!!
Jag måste bli tuff och hård, med ett hjärta av is om jag ska lyckas fixa
det här till måndag...
Idag lyckades jag dock med mindre våld, operasång och handklapp får dom
ur sängen strax efter klockan 10.00...

Kanske kylan utanför knuten är på väg att leta sig in i mitt hjärta trots allt!!!
Det fryser på....
Måtte det tina igen....på tisdag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar