onsdag 5 maj 2010

Dyngförkyld och ungdomsfinnar....

Jag går omkring med en plåthink över huvudet...
Iallafall är det precis så det känns...
Näsan rinner, halsen värker, öronen susar och skallen är full av bomull!!!
Huvaligen....en riktig grabbförkylning tror jag minsann.
Och som om inte det vore nog...jag har drabbats av acne oxå!!!
VA!!! JAG!!!
En stor, öm, röd, pulserande FINNE mitt på hakan!!!
Jag ser ut som en häxa!!!
Vad är det som händer med mig...
Ska det nu börja synas på utsidan hur elak man är på insidan...ajajaj!!!!!
INTE BRA!!!!!
Jag lääääängtar så efter att kunna ta mig an spåret igen, hade ju precis kommit igång med
rundorna i skogen igen... då kom detta eländiga virus och bosatte sig i min kropp!!!
Ja inte acneviruset då, utan snuveländet!!!
Det var jag inte alls med på!!!
Tyvärr så gäller nog näsdroppar, alvedon och honungste även imorgon...
Jag tycker lika illa om alltihop, kanske allra sämst om honungsteet...
Fast det bästa med att ha en riktig grabbförkylning är att man kan ligga undet täcket och läsa
deckare utan att ha dåligt samvete...och det gör jag..
Idag har det mördats en hel familj och en älskare...med skärblad till en gräsklippare...
Polisen ligger i koma efter ett fall från en klippa och det enda han kan säga när han emellanåt vaknar upp är -BLÅ...
Låter det som en uppbyggande bok???
Troligen inte, men ganska underhållande iallafall...

Men nu är det dags att välja en ny bok inför kvällens lässtund...
Att välja bok är som att stå inför en godisskål och bara kunna välja en i taget, fast man är sugen på alltihop!!!
Undrar som flundran vilken det blir...

Jag tar min plåthink, min häxfinne och min bok och kryper ner under täcket nu...
Låååångt ner...
Och imorgon när jag vaknar kommer jag ha en silkesmjuk hy, inte ett spår av förkylningen och så har jag upplevt en helt ny värld med bokens hjälp...

Visst låter det underbart!!!!
Tänk om det kunde bli så!!!!

1 kommentar:

  1. Får jag göra lite reklam för min nördiga bokblogg då kanske. www.miasbokblogg.blogg.se där har du kanske lite tips även om jag inte läser så mycket deckare just. Krya på dig! Kram/Maria

    SvaraRadera