lördag 15 maj 2010

Konfirmation, invasion, kondition och brungörande hudlotion...

Sitter och laddar...Lugnet före stormen, eller rättare sagt...det har redan
stormat på ganska bra idag...
Uppe med tuppen för att handla det sista inför Felicias stora dag imorgon...
Stefan har på nåt underligt sätt lyckats planera in en helg i Mora och lär inte
dyka upp förrän sent ikväll, då när allt måste vara fixat och färdigt!!!
Hmmmmm.... undrar hur han tänkte där??????

Det har bakats bullar och biscottis, det har städats och fejats, utemöbler har skrubbats och
släpats runt i förhoppningen att vi ska kunna sitta ute imorgon...
Maten har förberetts, presenter inhandlats, klänningar har strukits och vinterbleka ben har
omsorgsfullt smörjts in med "Brungörande hudlotion"...
Spåret har sprungits och de sista 2km fick jag sällskap min lilla stjärna... Trevligt med lite sällskap, även om hon inte var lika talför som annars....

Nu inväntar vi Smålandsinvasion...vi längtar...
Äntligen får vi träffa Hyltankusinerna och jag får stångas med min älskade syster...
Hon lämnade Småland vid 11-tiden och var nyss i Motala...och nu är klockan 17... Hmmm...
Många stopp, annars vet jag inte vilken väg hon kör... Det brukar ta 3 timmar allt som allt!!!!
Vi ska fira att vi äntligen ses med lite tårta... Tildakusinen har ju hunnit fylla 10.. och hon ska få en hel necessär fylld med smink och härligheter.... Säker på att ögonen kommer gnistra och glimma!!!!!

Men sen måste jag fixa konfirmationstårtorna, förgrädda potatisgratängerna, åka till farmor och farfars lägenhet för att bädda iordning för övernattande gäster, fixa frukostmat till dom som inte ska sova här... Och naturligtvis måste jag nog avsluta dagen med en sväng med Mr Miele och troligen också Herr Mopp....

Just det kvällsmat också... Hmmmm.... Det får nog bli Våffelbonanza... Ja, så blir det!!!

Så en liten avcheckning...
-Konfirmation....check
-Kondition..........check
-Brunutansollotion....check
-Invasion...........

Ska nog ta och sätta på kaffehurran....för snart är det nog dax att checka av det sista oxå!!!
By the way...jag gjorde inte an hälften av allt jag skrev....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar