lördag 8 maj 2010

Ofrivilliga kontrakt...

Efter en vecka i ofrivilligt sällskap med Mr Virus...lyckades jag ta mig till mitt älskade
gym igår, och nu ska jag försöka attackera min favoritslinga i skogen... Däremot är det ovisst hur många varv jag klarar av idag...
Tror katten det blåser orkanvindar i Örebro för tillfället..
Jag lär väl som vanligt drabbas av motvind oavsett vilket håll jag springer åt, det har liksom blivit ett standardkontrakt mellan Närkevinden och mej. Även om jag aldrig accepterat och skrivit under något sådant!! Ja, ja...det är ju inte alltid jag som har sista ordet...
Sen skulle jag oxå gärna vilja se om jag verkligen skrivit under kontrakten...."Se till att alla kläder mina barn äger, alltid är tvättade och strukna"..."JA, det är jag som har ansvaret för att det alltid är rent och avtorkat i diskhon"...samt, "Droppa vad ni vill, när ni vill...jag kommer efter och plockar upp"...
Tänk jag minns inte att jag skrivit under nåt av dem, men tydligen måste det vara så ändå!!!!

Dock funderar jag på att göra en överenskommelse med min kaffebryggare...
"Se till att det alltid doftar av nybrýggt kaffe varje dag när jag vaknar, utan att jag måste komma ihåg att trycka på timern, så lovar jag att jag avkalka dig varannan månad"...
Det är ett kontrakt jag gärna skulle skriva under på!!!

Nu ska jag ut och kontrollera Närkes orkanvindar, om de fortfarande är emot mig!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar