lördag 29 maj 2010

Fötter...


Jag vet inte säkert, men jag misstänker att jag har en fotfetisch...
Iallafall är det första jag lägger märkte till hos en människa...fötterna!!!
Men alla faller mig naturligtvis inte i smaken...Onej...
Min man har nog dom finaste fötterna jag vet...bruna, seniga och ganska stora!!!!
Det var faktiskt dom jag föll för...och när tristessen smyger sig på,
får jag allt ta och kasta en blick på dom där skönheterna för att
minnas varför jag valde honom...eller nåt!!!!

Nämn en person jag har träffat och jag kan beskriva dennes fötter...
om jag nu haft lyckan att beskåda underverken...
Faktiskt är det nog så, att när jag tänker på en människa så är det fötterna
som dyker upp som minnesbild i hjärnan...märkligt kanske...
men jag är ju ganska märklig..

Mina döttrar har totalt olika fötter...
Den ena har tunna, ganska stora fötter, plus en lite för lång tå som gör
att hon har svårt att hitta skor....
Emellanåt funderar hon på att kapa tån, eller enbart
investera i spetsiga pumps!!!
Tja hon skulle bli mer än lycklig om jag lät henne anamma det sista alternativet!!!
Den andra har runda fötter,
liksom spolformade på nåt sätt och med en stortånagel som växer uppåt
och sliter sönder alla skor från insidan..
Hennes problem är att skor är inte gjorda för runda fötter,
därav påminner hon om askungens styvsystrar när hon ska prova skor...
Fötterna går helt enkelt inte ner i skon...
än så länge har vi varken skurit bort tå eller häl för att hitta ett par passande skor,
men den dagen kanske kommer!!!!
Än så länge nöjer hon sig dock om hon hittar ett par "foppisar" ...
och tack o lov så är dom ju som gjorda för små runda barnafötter!!!!

Jag tycker verkligen inte alla fötter är vackra, nej det är inte därför jag är så fascinerad.
Jag tycker bara det är märkligt att det kan finnas så många olika sorter.
Barfota blir människor plötsligt jämlika på nåt sätt... Back to basic....

Mina egna fötter är ytterst ordinära, men väldigt hyggliga...
Jag kan prova vilket par skor som helst i storlek 37...och dom passar...
Därav är min skogarderob..ja vad ska man säga...STOR!!!!

Fötterna är mig oxå till stor glädje...
Igårkväll gav dom mej en underbar danskväll...
dom hängde med hela kvällen utan klaga ...varken ömmade eller skavde!!!
Idag har dom tagit mej runt i spåret, dryga milen..i mina älskade AscicsKayano.....
Tänk, man trycker ner dom där stackars fötterna i allt från skyhöga dojjor
med stilettklackar till gummistövlar och dom bara finner sig i det och gör sitt jobb.

Men nu ska jag låta mina få vila en stund..
jag tänker nämligen sätta mig med fötterna på bordet
medan mina juveler gör hemmagjord kebab i pitabröd....
Och vem vet, när kvällen kommer kanske det börjar spritta i dom igen
(ja inte i juvelerna utan i fötterna)...och då kan man ju alltid ta en svängom!!!

Förresten, finns det nåt ljuvligare än att sniffa på ett par små
barnafötter....??????

Inte i min värld iallafall!!!!


2 kommentarer:

  1. Du kunde få beskriva din systers blå platta fula fötter utan att hon blev lessen det hade varit näst intill kul!=)

    SvaraRadera
  2. Jag vågade inte kära du!!!!

    SvaraRadera