lördag 22 maj 2010

Green fingers...

I vår familj är intresset för trädgård och växter ENORMT litet...
Faktiskt lika med noll och ingenting...
Vi älskar att HA en trädgård att VARA i, men det där med skötsel, att ligga på knä med rumpan
i vädret och sortera gräs från ogräs, nyttoväxter från avskum och att plantera frön och lökar....det finns inte på vår världskarta!!!
Idag gör vi dock det årliga "måsterycket"...dvs..Stefan klipper bort döda kvistar på hallonbuskarna (äppelträdet misslyckades han med i år igen redan i början av april...) medan jag ligger i hammocken och tänker på kaffe och en bra bok...
Snart är vi färdiga...

Jag känner att jag är en förspråkare av det där med vildträdgård...lite "låtgå"-mentalitet när det gäller växter. Jag har väl iallsindar ingen rätt att döma vilka växter som är fina nog att få leva och vilka som "icke göre sig besvär"... Nope....mer frihet åt naturen och mindre jobb för mej!!!!

Ps...jag har även extremt gröna fingrar när det gäller inneväxterna...
När en växt dött, har jag genast bytt ut den mot en "plastblomma"...och nu har jag inte en enda levande växt kvar...och INGEN är lyckligare än jag!!!! Varenda blomma ser ut precis som jag vill, och jag behöver inte ägna dom en enda tanke...där kan man snacka gröna fingrar....
Nej, inget växt-Guantanamo hos oss....fram för frihet åt växterna där dom hör hemma!!!

Nu kommer min stackars man..
Han har gjort sitt för i år, men skadades svårt av nässlorna vid staketet....trots skyddshanskar och sekatör... Men nu är det ju ett år till nästa gång, så han överlever nog...kraken!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar