fredag 7 maj 2010

Alla heter inte Glenn i Göteborg...

Inte min bästa Tina...
Hon bor i Göteborg, men hon heter fortfarande inte Glenn, inte ens efter 25 år!!!
När vi var unga, eller förlåt, yngre, kallade jag henne ofta för sitta rätta namn "Kris-Tina"...
Ett alldeles ypperligt passande namn för henne i tonåren.... Fanns ingen som vågade göra det hon gjorde utan att ens blinka...Hon lärde mig mycket hon..

Och igår var det dags för date igen...efter flera år!!!
Skulle ta en eftermiddagsfika vilket det oxå blev...men fikat gled över i en kväll på krogen med lite vitt och måååååååånga minnen!!!!
Inte kan man träffas vart femte år och tro att man ska kunna tjata igenom allt på en fika...
Nej efter 7 timmar var vi tvungna att bryta, och då hade vi knappast börja gå igenom allt kändes det som...
Men vad konstigt det är...trots att man träffas så sällan, så känns det ändå som om man träffades igår...iallfall med vissa människor...och Tina är en av dom...
Så igårkväll var jag 18 igen... Garvade åt samma gamla skämt, sjöng hemska gamla låtar, mindes vår ungdoms puddingar och även de mindre puddingaktiga. Skvallrade om alla vi kunde minnas och även dem vi inte mindes. Tyckte nog att vi var de enda som inte åldrats överhuvudtaget, ändå diskuterade vi både botox, bröstlyft och träningsnoja!!!
Men Gud vad fräsch hon är den kvinnan....man blir ju alldeles matt!!!
Och tänk att hon är miiiiin gamla bästis!!!!

Tack fina Tina ...Snart kör vi en återträff med inbördes beundran igen tycker jag...
Jag blev frisk från både förkylningen och finnarna...
Tänk vad gamla minnen, ett glas vin och en underbar vän kan göra!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar