fredag 21 maj 2010

Kaosmorgon..

Vi har en ganska kaotisk morgon här i det Sollermanska hemmet idag!!
Båda tjejerna har sovmorgon och direkt efter skolan
ska dom iväg på hajk..
Och nu ska det packas....
Hur många par skor måste man egentligen ha med sig
ut i skogen för att klara 40 timmar...
Mina döttrars uppfattning skiljer sig här markant från min...
Mascara, puder, plattång och smycken....tja, vad säger man!!!
Bara ni packar upp när ni kommer hem...för jag gör det INTE!!!
Sen ska godiset delas exakt lika...
*
Frågorna viner som pingisbollar i luften.........
-Vem tar schampoo och vem tar tvål?
-Måste jag dela tandkräm med henne, nääää då delar jag hellre med nån annan!
-Ska jag tvätta håret nu eller innan jag åker i eftermiddag?
-Ska du ha dom gummistövlarna, dom skulle ju jag ha.... MAMMA!!!!!
-Tror du jag törs gå spökvandringen i år....jag vill ju..
-Hur ska jag få plats med allt i den LILLA väskan!!!???
-Mamma, varför är mina jeans inte rena???
-Måste man ha med sig jacka...FÅNIGT!!!
*
Jo det är nog sant...
Man är nog en riktigt FÅNIG mamma som vill sina barns det bästa..
Om det sedan innebär att dom behöver släpa med sig både regnställ,
gummistövlar och alvedon!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar