tisdag 21 juli 2009

Torkskåpsmiraklet

...jodå, jag erkänner, jag är totalt beroende av min mobil....
...min ROSA fina, älskade mobil!!!

Igår inträffade dock den stora katastrofen...
På väg förbi toalettstolen, hör jag ett PLUMS, en hundradels sekund därefter ser jag mej själv stå med handen nerkörd, i en som tur var nyskurad vattenklosett, trevande efter min älskling!!!!
Visst fick jag tag i den, visst såg den ut som vanligt fastän alldeles våt, visst !!!!! MEN....ingenting fungerade längre... Mina bilder, mina kontakter, min sparade små sms...allt detta ....BORTA!!!
Jag kan lova att orden som strömmade ur min mun inte tillhörde mitt ordinarie vokabulär...
Ringde i förtvivlan till snälla vänner på min VANLIGA, VÄGGFASTA telefon....
-Lägg den i torkskåpet...fippla inte med den förrän imorgon så kanske det funkar... Det var rådet jag fick... Men tålamod är ju inte precis min starka sida....
Så efter en timme i total mobilabstinens...
Jag gör ett test i smyg...ändå ingen som vet...
VAD HÄNDER.... Min älskling är helad...
Jag är lyckligast i världen och numera tror jag inte bara på Gud, utan även på torkskåp!!!!

Och om du funderar på hur det gick med SIM-kortet... så var det ingen fara... DET KAN JU SIMMA!!!!!!!

1 kommentar: