söndag 26 juli 2009

Oväntat besök

"Vill ni ha besök av en lattesugen pappa och några studsmattesugna ungar i eftermiddag"????

Sms:et pep till i min rosa igår eftermiddag...
Klart vi ville...
Det var min återfunna polare sen 27 år, Micke (av oss invigda även kallad Roteländet), tvillingbror till min på den tiden hemliga kärlek, som längtade efter lite sällskap...(fast i ärlighetens namn var nog sällskapet inte lika viktigt som mat och dryck).

Jodå, kom ni..vi ska grilla fläskfile och äta potatisgratäng..kan det passa???
Visst passade det och efter nån timme invaderades vi av fadern och hans barn som för dagen var 3 till antalet... Med i bagaget fanns även en flaska "Göta Kanal", cd-skivor och mikrofoner... Här skulle festas och uppträdas!!!

Maten serverades, helstekt fläskfile späckad med vitlök och chili, sallad med svarta oliver, buffelost och tomater och så POTATISGRATÄNG... Jag fick så många komplimanger för denna potatisgratäng att jag till slut hade svårt att hålla tårarna tillbaka...detta dock av en helt annan orsak än vad gästerna anade...

Kvällen avslutades med varsin stor, god chokladlatte och massor av singstar...
En av oss vägrade släppa mikrofonen och det var varken barnen eller värdfolket...

Tur att det bara var jag som visste sanningen..
Potatisgratängen kom direkt från ica...vacuumförpackad och klar, bara att värma!!!
Men god var den!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar