fredag 6 november 2009

Vilken dag....

Pust...
Har just sjunkit ner i fåtöljen efter att ha bakat 7 kladdkakor efter klockan 21.00... Hej vad det gick undan... Som tur var hade jag hjälp av husets blivande konditor...minsta fröken Sollerman...
Men varför börjar man baket efter klockan 21... Jo, för att man hann inte ens tänka tanken innan...
Imorgon smäller det ju nämligen....
Min unga, virila och spänstiga (eller inte) make blir ÄNTLIGEN EN VUXEN MAN!!!!!!
Guuuuuuud vad jag har väntat och längtat efter att få bo ihop med en mogen man!!!!
Nu är det äntligen dags!!!!!

Så gissa vad dagen har ägnats åt????
Handla, planera, handla igen, planera, handla lite till...
Sen handla igen...ungarna måste ju ha nåt att ha på sig kom vi på klockan fyra...
In och ut...HM, Gina, Cubus, HM, Lindex, HM, Kappahl, Lindex, Wear it, Lindex, Gina, Cubus, Gina och så Cubus igen... Sen var det klart... trodde jag...
Halvvägs hemma kom vi på att vi behövde handla....SKOR!!!
Ut till Skopunkten...prova, prova...
Fnissa i smyg åt Amanda som kämpade för att stappla sig fram på ett par riktigt höga klackskor.. Hon ville så gääääärna....
-Jag tror jag kan gå i dom här mamma....(vrick, vrick)...nä förresten, jag vill nog ha några platta!!!! (Vilken insikt....ibland såååå!!!)
Felicia valde dom högsta hon kunde hitta...och den här gången fick hon välja alldeles själv och lyckan fullkomligt strålade om ungen!!!! (Skoskav, ömma fötter och rejäla stukningar kommer aldrig erkännas, inte ens under tortyr...)

Väl hemma slängde vi i en dos blondering i Amandas hårrötter...sen var det dags att göra detsamma på hennes ömma (på många sätt) moder....
Med håret fullt av blonderingsmedel, iklädd tajta springbyxor och reflexväst, sprang jag sen mina 8 km.... För folkhälsans väl och ve, var det tur att mörkret lägrat sig över nejden.... Vackrare har man varit!!!!!!
Tillbaka på Ronnebygatan startades kvällens kladdkakebageri...
Och tre timmar senare sitter jag här...nöjd och glad och trött...

Dagens höjdpunkt var dock det äldre paret som satt vid bordet intill oss när vi åt lunch på Gourmetrestaurangen IKEA idag!!!!
För det första satt båda två på samma sida bordet...!!??? Varför gör man det...verkar väldigt konstigt!!!
Vem som härskade i familjen tydliggjordes redan när kvinnan öppnade munnen första gången...
-Lille vän....du tog ju bara ett par bestick!!!!
(och den lilla gråa gubben sprang...hinner precis sätta sig...)
-Jag behöver salt...det var väldigt dåligt saltat!!!!!
(och den lilla gråa gubben sprang igen....landade åter på sin stol..)
-Du behöver väl också salt????
(och den lilla gråa gubben.....)
-Kaffe...
(och den lilla....)
-Men jag ska ju ha mjölk i kaffet vet du väl!!!!????
(och den....)
-Vi måste väl ha varsin mazarin????
-(och den...)
and so on, and so on....... Hur orkade han!!!!!!!!!!!!!

Men det absolut gulligaste var att den lilla, gråa gubben under hela sin arbetsinsats hade en V-ringad, vinröd lammullströja....BAKOCHFRAM!!!!!
Det var första gången jag såg en liten, grå gubbe med urringning i ryggen!!!!!!
Men det såg inte HON!!!!!

VILKEN DAG!!!!!!

1 kommentar:

  1. Hahaha ja det scenario du beskriver om den lilla gubben fick jag bevittna regelbundet i min tidigare sambo relation när hans dotter var på besök! Gisses!! Hade hon sagt åt han att ställa sig på ett ben, hoppa, skälla som en hund, o flaxa med armarna som fågel, så hade han nog gjort det!

    SvaraRadera