tisdag 3 november 2009

Ont...

Finns det nåt som gör så ont som att bli besviken!!!
Att bli sviken av nån man verkligen tycker om...det trasar sönder själen...
En sån dag har jag idag...
För andra kan det vara petitesser...men när man själv blir drabbad kan världen rasa..
Varför vill man göra människor illa..? Får man ut nåt av det...?
Eller törs man inte säga som det är och snor in sig i lögner och svek för att man tror att man inte ska såra???
Ont gör det i vilket fall..

Ibland undrar jag också om det alltid räcker med ett litet snabbt "förlåt då"!!!!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker verkligen inte att ett svek är en petitess!! Det förstör så mycket, inte bara för stunden utan även på lång sikt eftersom tilliten till den här personen sakta men säkert försvinner. Och visst gör det ont! Så många gånger jag tänkt att om man ändå kunde bli arg istället på personen så man slapp känna smärtan. Man blir ju så ledsen. Jag tror att personer som upprepade gånger ljuger, dvs mytomaner, har en väldigt dålig självkänsla, ej att förväxla med självförtoende..det är ju två olika saker. Alltså tror jag inte att de gör så här för att de är rädda för att såra andra, utan av rädsla för att själv hamna i konflikt. De har ett stort behov av att vara omtyckta o älskade av alla. Om de står för vad de själva tycker o tänker riskerar de ju att någon kanske, för stunden, inte tycker att han/hon är toppen. Mycket rädsla bakom det här beteendet tror jag.. Visst, det är en förklaring men aldrig en ursäkt! Det finns aldrig någon ursäkt för att göra någon annan illa!!! Så, nej, jag tycker inte att det borde räcka med ett litet snabbt "förlåt". Vet inte hur man gottgör ett/flera svek.. Funderar på om det överhuvud taget går...att reparera?

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag förstår ...det gör så ont och hur många gånger ska man förlåta..många kramar Carina

    SvaraRadera