torsdag 5 november 2009

Guldkorn..

Jag samlar på guldkorn...
Igår stoppade jag ett nytt i min hemliga samling!!!
När det händer nåt som berör mej på ett positivt sätt, då fryser jag ögonblicket, känslan och minnet. Sen sparar jag detta på ett alldeles speciellt ställe... Nämligen i mitt hjärta!!!!
Om jag sen har en jobbig, grå och trist dag, med motgångar och tråkigheter..då är det så finurligt att jag kan plocka fram mina guldkorn och njuta av dom!!!! Visst är det bra?????

Gårdagens guldkorn var speciellt!!!
Fick ett pip i mobilen...ett sms från okänt nummer...
"Har just landat i Sverige...har du tid att ta en fika på onsdag"?
Jodå...det var som jag trodde... Min "gamla" elev från Lillåstrandsskolan...
En 17-årig alldeles underbar tjej som numera bor i Luxemburg.. När hon kommer hem till Sverige då är det gamla fröken från klass 1 och 2 hon vill gå ut och fika med!!!
Fattar ni!!!!!!
Man känner sig sååååå hedrad!!!! Fantastiskt, roligt och underbart!!!

Det blev en lååååååång fika med latte och massa prat om allt mellan himmel och jord.
Annat än dom stressiga skolluncherna vi brukade dela tillsammans för en herrans massa år sen!!!
Nu hade vi tid, lugn och ro och plötsligt var vi nästan "lika gamla"...(tycker jag iallafall...troligen håller nog inte fröken Midhamre med om det)...
Fick även en härlig pratstund med Amandas mamma, som gjorde oss sällskap!!!
Så skönt att få prata som vänner istället för som lärare, elev och förälder... Man upptäcker hur lika man är och att vi alla funderar och tänker på samma saker!!!

Det var verkligen ett guldkorn jag gömmer i mitt hjärta...
Gårdagens fika då vi fick "Bara Vara"....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar