söndag 22 november 2009

Väntans tid...

Nu hänger adventsstjärnorna på sina platser och de sjuarmade ljusstakarna väntar på att få sprida sitt milda sken i den mörka adventstiden...
Känner mig lite före...
Men när jag kommer hem från London på fredag kväll, vill jag mötas av stjärnornas och ljusstakarnas välkomnande och varma ljus...
Har absolut ingen lust att kravla omkring på vinden och leta små glödlampor och skarvsladdar, trasiga pappersstjärnor och "guvetallt" då... Nääää för då ska jag sjunka ner i soffan, dricka glögg och njuta av allt är klart inför advent!!!!
Sen vet man ju hur det blir....
Adventstiden bara försvinner... Jag är säker på att dagarna i advent har färre sekunder per minut, färre minuter per timme, färre timmar per dygn och färre dygn per vecka....
Det är då man ska göra allt efter en höst som varit seg och innehållslös...
Man ska tex...

*Handla alla julklappar (och som vanligt har vi sagt att vi ska dra ner på det i år...eh???)
*Julmarknaden i Nora är naturligtvis ett måste...
*Baka, göra godis, förbereda julamaten så att hela huset doftar jul..
*Dansavslutningar där barnen ska ha massa ombyten och mycket ska fixas...
*X-mas cup...danstävling!!!! + en massa andra danstävlingar!!!!
*Luciafira....(fast i år tror jag vi slipper ståhejet med att klä ut oss i vitt själva...bara njuta av andra).
*Julstäda....men i år blir det fusk känner jag....
*Förhoppningsvis skotta julesnö...
*Förutom julmarknaden i Nora, så är ju "O helga natt"-konserten på stortorget en obligatorisk begivenhet...
*Miljoner småsaker som jag just nu väljer att glömma att jag kommer ihåg... Stress!!!!

Och mitt i allt det här ska man hinna;
MYSA, DRICKA GLÖGG MED MÄNNISKOR MAN TYCKER OM, ÄTA PEPPARKAKOR OCH LYSSNA PÅ UNDERBAR JULMUSIK!!!!
Men så var det ju det här med tiden....
Vem är det som stjäler decembertid???

Jag säger bara.... Ge mej mer Jul... Ge mej mer jul...

3 kommentarer:

  1. Glömma stressen och
    bara vara Åsa
    :)inte så många måsten...
    Min adventssjärna kommer upp i morgon
    ska inte ut och resa ...
    bara lite före och det är okej
    kramiz Carina

    SvaraRadera
  2. Du glömde att ni ska hinna fira en smålänsk jul oxå!!!

    SvaraRadera
  3. Glömde jag inte alls....det är ju grädden på moset....mmmm

    SvaraRadera