torsdag 5 november 2009

Fest eller?????



En sockerbagare här bor i staden,
Hon heter Åsa, har ont i magen..
Hon smakar stora, hon smakar små..
Undrar vad magontet beror uppå???

Hon knådar degar, hon ringlar kringlor,
hon gör glasyrer med kokosflingor..
Hon hackar mandeln till mandelflarn..
Igår så fick hjälp av sina barn..

Att slicka vispar och slickepotten,
Se till att inget är kvar i botten..
Att smaka kakan om den blev bra!!!
Det fixa´ungarna, hipp hurra!!!

-"När jag blir 40 då ska jag fira,
Det blir nåt enkelt, kanske en bira..
Nej, det blir kaffe med lite dopp
Det blir ju smidigt"...sa han med....

Han tog beslutet, men vem fick resten..
att baka tårtor, och ordna festen..
köpa marschaller och värmeljus..
att ordna sovplats och städa hus!!!

Jag tror jag strejkar, jag tror jag rymmer..
Sticker ifrån alla små bekymmer..
Jag drar till värmen och lapar sol..
Dricker champgne i en ljummen pool!!!

1 kommentar: