onsdag 11 november 2009

Back on track...

Gick liksom i dvala efter helgens kalasande...
Men nu är jag på gång igen...tror jag!!!

Har börjat finplanera inför Londonresan... Såååååååå härligt...
Kan man vara förälskad i en stad, så är jag det i London... Jag är verkligen helt besatt !!!
Det allra bästa är att bara få vara där....insupa atmosfären, njuta av pulsen, titta på folk, strosa i Hyde Park... Jag behöver inte mer än så... Inga dyra shoppingäventyr på Oxford street, inga sena pubrundor, inga flådiga taxiresor...
Nej, det som gäller är the tube, åka utanför stan och shoppa billigt, latte på Starbucks, en lång och skön promenad på Portobello Road med förhoppningen att Hugh är på plats den här gången och till sist ett par riktigt bekväma skor.... Åh, vad jag längtar!!!!!
Teaterbiljetter är bokade på begäran av man och barn...Hairspray...man hoppas den är i klass med den svenska uppsättningen..
Eftersom jag har en man med panisk höjdskräck får vi skippa London Eye, men i gengäld blir det en visit på Madame Tussauds...även detta på begäran av de yngre i familjen!!!!
Resten av tiden ska bara slås ihjäl i ett lugnt och behagligt tempo...kanske en glass på Harrods...en promenad från Trafalgar till Buckingham.... Julskyltning på Oxford Street.... Fynda lite på Covent Garden...Tja, vad vet jag!!!!
Vi kommer spendera vår sovande tid på ett riktigt "Fawlty Towers" i Bayswater!!!!

Jag hoppas dock slippa ha med mej en ovälkommen gäst hem den här gången.. det hände sist...
Ur resväskan skyndade en stor fet KACKERLACKA över mitt tvättstugegolv...
Men det var det sista den gjorde....sen for den med respass till kackerlackshimlen... (Som troligen är just Bayswater i London..)

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt! London är så fantastiskt....
    (Även om min storstadsfavorit alla kategorier är Rom..)
    Have a real blast and ENJOY! Synd att ni missar London Eye - det är en upplevelse utöver det vanliga.... Gå istället på London Dungeon som är spök-museum. Huu... :-))

    SvaraRadera
  2. JA du Maria... det är härligt!!!
    Själv har jag åkt London eye flera gånger...men det är omöjligt att få med sej karln upp, så den här gången får vi hålla oss på marken!!!!

    SvaraRadera