onsdag 14 oktober 2009

Was, were, is, are, am

Jag borde ju vara klok när det gäller detta, men jag känner mig verkligen totalt förvirrad...
Hur i hela friden ska man få ungarna att läsa sina läxor när dom mycket hellre leker, eller förlåt, inte leker utan "är"...
Hade värsta dusten med min yngsta dotter igårkväll... Rena rama upploppet på Ronnebygatan 12 faktiskt!!!!
-Du ska nog träna lite på engelskan inför fredagens diagnostiska prov Amanda...
-Men jag kan redan...
-Kan du??? Då kollar vi!!!
-Nejmen mamma, inte nu!! Sen...
-Jo nu... Vad var det nu igen du skulle kunna??
-I were, you was, he-she-it were, they was.....
-Men Amanda...det här behöver vi gå igenom..
-Nej, men jag bara glömde... Tittade på fel sida..
-Du....nu tränar vi...
PANG I TOADÖRREN!!!!!!!!!

Vad gör man?
En lycklig unge med gott självförtroende och många kompisar som säger "I are happy"....
Eller en ilsken unge som med rätt grammatik kan säga "I am angry"????

2 kommentarer:

  1. http://foraldraskap.blogsome.com/2005/03/08/lasa-laxor-sa-hjalper-du-ditt-barn/

    SvaraRadera