söndag 11 oktober 2009

Söndagsfrukost

Efter ett par dagar "out of town", har jag återigen landat i min härliga vardag!!!
Jo, jag menar det...
Har jag inte varit hemma i kaoset på ett tag, så saknar jag det faktiskt innerligt!!!!
Ungar som ska skjutsas, jordnötssmör som tagit slut, goa barnarmar om halsen, "tjata-hål-i-huvet-pratstunderna" med Amanda, Felicias stökiga tonårsrum, "spring-i spåret" med Stefan och all den alldeles vanliga vardagslunken....
Men visst är det gott att unna sig egen-tid emellanåt... Det sätter liksom guldkant på tillvaron...

Söndagen har börjat i ett makligt tempo... Har precis avslutat en långfrukost där vi hade sällskap av Amandas soulmate, Jessica.... Det är alldeles underbart att lyssna på dom där två när dom ska berätta nånting... Dom börjar sina historier, men snart har dom hamnat nån helt annanstans, och för oss oinvigda är det en total omöjlighet att hänga med i konversationen...
Men efter mycket fniss, många P&J mackor, och stora muggar oboy, så har vi iallafall kommit fram till att katter kan bitas riktigt hårt och att inga marsvin ska flytta in hos familjen Sollerman!!!!

Funderar nu på hur jag ska fortsätta min dag...
Ska jag ta några varv i spåret, eller ska jag nöja mig med kvällens salsa???
Ska jag kanske baka kärleksmums/snoddas/moccarutor...ungarnas favorit?
Borde väl egentligen plocka in utemöblerna för vintern, men det är så tråkigt så det tror jag att jag glömmer att jag ens kom ihåg att tänka på...
Fast mest lust har jag nog att lägga mej under en filt och läsa....det är ju det bästa som finns...

Tja vi får se...jag kanske hinner med både det ena och det andra...eller absolut ingenting!!!!
Huvudsaken är att det blir en bra dag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar