söndag 4 oktober 2009

En dag av kyla...

Min efterlysning på elektriker slog inte precis väl ut!!!
Sitter här fortfarande med krånglande maskiner av alla slag...
Vad är det med mej och elektroniska/strömkrävande maskiner egentligen.. ???
Vi går inte ihop, vi kommer liksom inte överens på nåt märkligt sätt!!!
Ska jag ge upp och börja leva stenåldersliv, eller ska jag solovåra VD:n för SIBA eller Elgiganten???
Inatt fick jag tokspel på min ena kyl-och frys... Nu har den krånglat i en evighet och inatt dog den!! Jag sörjde inte.. Jag var bara ilsken som ett bi... SÅ klockan 11.00 i förmiddags, stod min stackars krake till man och jag och hängde på låset till Vitvaruaffären!!!!
När sånt här händer har jag absolut INGET tålamod... Det måste ske nu.. Helst igår...
Så dagen har ägnats åt att hitta två kyl-och frysar som levde upp till mina krav.. Vilka var följande..

-Delade skåp.. Kyl uppe, frys nere...!!!!Stor frysdel!!!! Hur ska man annars få plats med alla bullar man bakar!!!
-Rostfritt/Grått.. Stefan tyckte vitt... MEN HALLÅ..allt annat är ju grått och rostfritt!!!
Säger bara färgblind!!!!
-Antifingeravtrycksbeläggning.. Jag hatar fingeravtryck.. Springer jämt omkring med min trasa och fönsterputs för att jaga bort dom... Jag skulle bli totalt konfys om jag hade två stora kylar som exponerade dessa!!!

Jodå... jag fick igenom alla mina krav!!! Så köket har idag bestått av 4 kyl-och frysar..Men alldeles nyss fick vi ut dom 2 gamla..och nu njuter jag ljudet av 2 nya, fräscha och fungerande kylskåp.

Imorgonbitti tror jag att jag ska äta frukost I kylskåpet med antifingeravtrycksbeläggning, så fint är det!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar