onsdag 18 augusti 2010

Ta ifrån mej allt....gör det!!!!

Den senaste tiden har min träning och min blogg
varit mina andningshål.
En flykt från verkligheten...
Men en flykt som får mej att må lite bättre och glömma för en stund!!!
Nu har försäkringskassan gått in och vänt min blogg emot mej...
Plötsligt gäller inte utredningar, sjukintyg, mediciner och
10 års kamp mot min sjukdom.
Nej nu är min blogg den enda sanningen...
Kan inte jag få ha ett enda ställe där jag får vara stark, låtsas lite,
ge och få energi, få ut mina tankar och ibland få respons på dem.
Bestämde mej när jag startade upp min blogg, att det här skulle vara en plats utan
det som plågar mig dagligen...min förhatliga sjukdom...
Måste jag hela tiden vara ärlig och tala om hur dåligt jag egentligen mår...
Hur intressant skulle det vara att läsa att jag varje morgon fasar för att
sätta ner fötterna på golvet på grund av smärtan..
Att jag så fort jag fått iväg mina barn till skolan, faller ner i sängen igen
och sover flera timmar eftersom denna ständiga värk suger all min energi..
Måste jag berätta om all min änglsan och oro över hur jag ska klara vardagen,
mina tårar när jag ibland försöker ta en runda med dammugaren.
Måste jag visa min trasiga själ som gör så ont...
Kan jag inte få raljera över tvätt och städ...
Få skratta åt dom eländiga uppförsbackar mitt liv består utav...
Jag ville få vara utan det här nånstans...
Men det var fel...
Jag hade en plats där jag fick må bra..
Men nu har dom tagit ifrån mej den också...
Tack försäkringskassan...
Nu är det bara mörkret och ledsamheten kvar...

7 kommentarer:

  1. Fy faan för försäkringskassan!

    Dessa idioter till paragrafryttare som inte har ett uns av medmänsklighet kvar i sina ledsamma, tråkiga, stela och framförallt fula kroppar. Det enda dom gör på dagarna är att snacka skit med sina än mer tråkiga och inteligensbefriande arbetskollegor och i stället för att hjälpa, så har dom säkert ett ledord som hänger på deras kontorsväggar ATT DOM SKA STJÄLPA SÅ MÅNGA SOM MÖJLIGT! DomFörsäkringskassan är näst intill kriminella i sit äckliga och smutsiga beteende.

    Tack för ordet

    Håkan Staaf

    hakan.staaf@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Jag bli såååå rädd och ledsen när jag läser detta:-( Vi är ju så många här ute med samma sjukdom och i samma "sits". Får direkt ont i magen ner posten från F-kassan kommer för man vet ju aldrig hur länge man får vara(!) sjuk innan man tvingas ut igen trots läkarintyget...Skrämmande scenario som plågar de flesta sjukskrivna dessa dagar, tror jag, tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Har de inget bättre för sig än att sitta och leta reda på folks bloggar och nagelfara dem och sätta dit dess innehavare. Tänker de verkligen på att det finns människor som drabbas bakom de beslut de fattar. Riktiga paragrafryttare som bara vill utnyttja sin makt. Faktum är att det oftast är damer i övre medelåldern som inte har någon egentlig utbildning. De skulle lätt själva kunna hamna i samma sits. Vad händer då? Medmänsklighet är inget de får lära på f-kassan. De värkbrutna sjuka borde ju annars få lite extra av det. Så gör i alla fall jag med mina patienter. Det uppskattas. De behöver vara gäst hos verkligheten. Sluta inte blogga Åsa, för då har de vunnit och inte bara du förlorat.
    1000 kramar Maria Jönsson

    SvaraRadera
  4. Jag säger bara TACK för att ni bryr er och till och med tar er tid att peppa mig... Betyder mer än ni nånsin anar....Kram

    SvaraRadera
  5. Jag undrar verkligen om de kan göra så här. De kan inte ha rätt att ha en blogg som underlag till något beslut. Nej, Åsa, ge dig inte. Vi vill ha din blogg kvar. Det är underbart att läsa den. Den gör mig glad, men idag blir jag så förbannad på FK!!!! Du är bäst!!! Många kramar från mig.

    SvaraRadera
  6. Detta är ju helt förjäkligt! Vad sjutton!! Tydligen så måste man vara ledsen, ful, och klaga jämt för att anses som sjuk - varför kan man inte få låtsas för, för sin egen skull och för andras skull. Folk orkar oftast inte lyssna på ens klagande mer än sisådär några minuter, Har redan fått känna på den så jag vet - fortsätter man att klaga så kan man se sig om efter nya "vänner" också... är det det dom vill??? Förstår inte att de har luskat fram din blogg också. Sanning eller inte, i en blogg skriver man ju precis det man vill - lämnar ute det man inte vill dela med sig av just den dagen. Förstår dom inte det??? Herre jösses, ska vi bli tvugna att rapportera ALLT i våra bloggar nu så att inte myndigheter ska komma och jaga oss??? Tycker detta låter helt sjukt!

    Hoppas verkligen att det kommer att lösa sig...

    Och jag säger som resten - sluta inte blogga!

    STOR KRAM

    SvaraRadera