måndag 2 augusti 2010

SOMMARGLIMTAR!!!!

Tre veckors underbar solig semester på Gotland... Dagarna fyllda av fika, bad, böcker, strand,
sol, grillning, löpning och härliga människor....









Ungarna och jag myser loss på Björkhaga en kväll i juni, när vi hade hela stranden för oss själva... Eller förresten, Mari Jungstedt kom och slog sej ner en stund, hon ville gärna signera sin bok som hon såg att vi låg och läste...













Lite utflykter hit och dit blev det förstås... Blåelden i När skulle beskådas och naturligtvis
det obligatoriska besöket i Karamell Boden i Visby... Då äter till och med jag godis!!!!!
Sen var det ju förstås lite jobb som skulle klaras av... Tjejerna och farfar snickrade ihop en ny ljugarbänk som sedan målades i Donnersblått... Många härliga "ljug" kommer berättas på den bänken hoppas jag!!!!




Några av kvällarna besökte vi våra smultronställen för att avnjuta god mat... Felicia firade sin 15-årsdag på Creperiet i Hablingbo...där avnjuter man måltiden i Stellas, Rosas eller Blendas kobås... Låter kanske avigt, men är helt fantastiskt!!!! Många härliga Gotlandsmil blev också sprungna....närmare bestämt en mil om
dagen!!!! Slog dock mitt rekord....13km en
av dagarna...Det var en såndär, "Tredjeandningendag"....






*
Och som alla vet är mitt sommarmål att få bli jungfru på Riddarspelen...och jag lyckades även i år... Dock vann inte min Riddare, men han vann såklart mitt hjärta när han valde mig till sin prinsessa!!! Inte varje kväll man får gå på baluns med de kungliga!!!! Gäller att njuta medans tid är...





*
*
*
Sen var det dags för vår Smålandsturné!!!
Det blev några härliga kusindagar för ungarna...
Själv passade jag oxå på att njuta av både släkt och nygamla vänner...
Morgondopp och nattdopp, regndropp och kaffekopp...
Löpning bland vildsvin och tjurar..
Kaninhunting och skogsbrand...
Pussar och grillade maschmallows...
Tack bror och syster för underbar logi och livsuppehållande åtgärder i form av mat och dryck!!!
En härlig middag med födelsedagstårta för våran 15åring blev det förstås hos mormor och morfar. (Som efter besöket numera är den rikaste i familjen)....







*
*
*
Vi var ju tvungna att fira henne på hennes riktiga fördelsedag oxå... Det blev en fantastiskt god middag på Jensens...och naturligtvis glassbuffé till efterrätt!!
Så avslutade vi med ett rejält blixtnedslag i björken alldeles utanför köksfönstret... Barken for all världens väg och själv skakade jag i en halvtimme efteråt... Det kan man kalla SMÄLL!!!!









En liten sammanfattning av en skapligt go sommar 2010...men den är ju inte slut än...
Idag har vi skickat Felicia på läger, så henne ser vi inte på en vecka nu....
Stefan och Amanda ska till Stockholm och DN-galan...
Amanda ser fram emot att se Barack Obama springa hem guldet på 100 meter...
Själv funderar jag mest på hur det ska gå för USA med Usain Bolt som president...
Tja...utbyte förnöjer väl tillvaron kanske!!!!
Nu har jag suttit vid datorn i 2 timmar allt medan det himla strykjärnet står på strykbrädan och liksom skriker åt mej att ta hand om det som väntar på stryk... Jag visste inte att ett dött ting kunde tala med sån pondus... Har ändå lyckats negligera det tills nu, men nu måste jag antingen ställa undan strykbordet igen annars får jag ta tag i eländet... Jag tror jag ställer undan skiten... Det man inte gör idag, kan man ju alltid göra imorgon och då kan det ju vara försent så då slipper man ju... Så då var det bestämt!!!
Slänger mej i hammocken med en latte och en god bok istället....
Och kanske, kanske jag unnar mig en bit mörk choklad oxå!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar