onsdag 25 augusti 2010

Ska jag...ska jag inte...????



Funderar hit och dit...
Ska jag våga fortsätta blogga??
Jag älskar att skriva.. Det hjälper mej att försöka
se det "tokroliga" i livet som trots allt drabbar oss alla,
vare sig vi är friska eller sjuka, svarta eller vita,
rika eller fattiga, unga eller gamla...

På nåt sätt är det så skönt att det finns nån makt, kalla det Gud,
universum, livet eller nåt annat, som ser förbi alla epitet och drabbar
oss alla på olika sätt...

Det är faktiskt så att även om man är sjuk, så finns det bländande
ögonblick, fantastiska människor, ljuvliga möten och häpnadsväckande
situationer som kommer till en i livet...
Jag vill så gärna kunna se dessa och lyfta fram dem...
Men nu vet jag knappt hur jag ska våga fortsätta...
Kanske måste man se pessimistiskt på livet för att
bli tagen på allvar...jag vill inte det!!!

Om jag väljer att fortsätta blogga om mina ögonblick, vill jag
att ni kommer ihåg att det är just vad det är, ögonblick...
Det finns ett helt liv fyllt av andra saker runtomkring, men det
är kanske sånt jag väljer att inte skriva om...

Här vill jag få peka på det komiska i livet..
Vill glömma allt annat för en stund..
Vill bara vara... Åsa...

2 kommentarer:

  1. Det är väl klart att du ska fortsätta att blogga!!!! En självklarhet. Låt inte dessa krymplingar, inteligensbefriande "miffon" på försäkringskassan sätta stopp för dig. Nej Åsa, stå rakryggad upp och visa dom. Rättvisan kommer att segra, fastän det tar tid.

    SvaraRadera
  2. Sluta inte, fortsätt!
    Kram Maria

    SvaraRadera