onsdag 4 augusti 2010

Blue-Grey Day...

Har haft en såndär riktigt "Blågrå" dag idag...
En dag när det känns som om nån dragit ploppen ur badkaret och man själv är nära att följa med vattnet ner i avloppsbrunnen...
Vet inte riktigt varför, men ibland så bara blir det sådär...
Anyway...jag klamrade mej fast i badkarskanten och lyckades undgå ett dopp i kloakerna!!!

Istället tog vi en sväng till pittoreska Nora och smällde i oss varsin megabautajätteglass...
Dagens smaker var polka, vanilj och hasselnöt...måste sorgesamt tillstå att jag även toppade med både noisettesås och krossade hasselnötter... Mumselimums...
Sen kom det dåliga samvetet som en avlöning och det blev en runda i spåret...
Vilket i och för sig hade det goda med sig, att jag kunde duscha med gott samvete...
Har ju fått nån liten noja om att man alltid borde vara nytränad när man duschar...på gott och ont!!!! För er som nu blir oroliga för min hygien kan jag tillägga att jag inte alltid lever som jag lär.... bara ibland när det liksom passar!!!!

Saknar min stora tjej som lever livets glada dagar på läger...
Skrev ett sms till henne imorse och frågade om hon kom ihåg sin lilla mamma...
-"Vem sa du"?....var svaret jag fick..
Då kände jag att jag lyckats ganska bra som mamma...
Hon är på väg att bli en egen individ som klarar sig utmärkt utan mej...
Då blir jag både blågrå och lite rosa på samma gång...
Bitterljuvt på nåt sätt...ungefär som hela min dag har varit...

Men jag är trots allt glad att jag slapp simma i kloakerna!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar