måndag 16 augusti 2010

Fyrafemma...

Jag tycker att jag fyller år så ofta nuförtiden...
Vet faktiskt inte om jag uppskattar att åren går så himla fort...
Jag vill hinna massa saker och jag vill inte bli gammal... Hur gör man då????
Jag försöker varje år tala om att jag inte vill fira min fördelsedag...jag gillar det
inte på nåt sätt... Kan dock gärna ta emot presenter, dyra- DET gillar jag!!!

Tyckte det blev en NÄSTAN perfekt födelsedag i år..
Blev väckt av underbar falsksång och en frusen dajmtårta!!!
Fick ett par guldskor av mina döttrar...jag hade köpt dom alldeles själv!!!
Av min gubbe mottogs en webkamera så han kan få lugn och ro, medan jag tjatar
med mer tjatsugna på msn!!!
Fast nu ångrar jag redan att jag önskade mig en sån...förfärligt att behöva beskåda sig själv och sin ansiktskarta medan man pratar med nån härlig och vacker människa..
Varför ser just jag så förfärligt trälig ut i webkameran??? Är det med verkligheten överrensstämmande borde jag inte gå ut i dagsljus...

Sen fick jag en rosa jättefin cykel som jag genast fick byta ut mot en röd ett år gammal...
Amanda tittade på mig med stora ögon och sa;
-Åh, en rosa, en sån ville jag egentligen ha!!!
Och vad gör man inte för sina juveler...
Sagt och gjort....så nu är jag ägare till en röd, fin något begagnat cykel och Amanda är
lycklig!!!

Efter tårtfrossa och cykelbyte for vi till Smålandsskogarna för att fira dubbelfyrtioårskalas...
Det blev helstekt gris, som mot förmodan var något av det godaste jag ätit..
Tårta och pajer, godis och chips...ja mycket vad det som gled ner i strupen innan vi
föll i djup medvetslöshet i husvagnen framåt morgonen...
Jag låtsades hela tiden att kalaset var mitt och att det var för mej de hade fest...på det sättet
slapp jag fira och vara i centrum, men fick ändå träffa alla jag ville... Ganska bra faktiskt!!!

Och idag fick jag jordens överraskning... Blom-och chokladbud.... Skrattade och grät på samma gång!!! Det roligaste var dock att jag fick åka och stjäla mina blommor på Sätra gränd 12...
Där stod dom och väntade...
Det var ju bara det att jag bor på Ronnebygatan 12.... Var det nån som såg mig smyga in på 12;an på sätra och norpa åt mej blomstepaketet, blir jag väl anmäld för stöld... Men det var det värt!!!!

Fick ett fantastiskt halsband också...
Gjort för bara mej... Sånt får en att känna sig speciell!!!

Nu ska jag ta på mig mitt halsband, smaska på en pralin och njuta rosendoften och tänka att det är väääääldigt länge tills jag fyller år igen...
Den dagen den sorgen...
Nu är det nu!!!!
Och webkameran, den tror jag faktiskt jag tar och lämnar tillbaka!!!!

1 kommentar: