söndag 8 augusti 2010

Bästa vän...

Jag har fått en ny bästis.
Hon är 5år och är en alldeles underbar liten unge...
Fast ibland tycker jag att det är jag som är den lilla ungen och hon som står för visdomen...
Hon spänner ögonen i mej och talar sen mycket bestämt till mej på sin klingande småländska...

-Åsa, man ska inte klia på sina myggbett... Det blir ju bara mycket värre då!!!
-Men Åsa...en älghund har ju inga horn, det är ju en hund som jagar älgar!!!!

Vi pratade om bebisar, och så frågade jag om hon visste var man köper såna, för jag ville så gärna ha en...
Hon tittade på mig en lååååång stund och funderade...Svaret blev....
-Du kan ta mej...
Hur kan man motstå en sån guldklimp?????

Nej, när det gäller vänskap så finns det ingen ålder....bara kärlek!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar