lördag 19 december 2009

Persbrandts kallingar!!!

Då har man firat lill-jul med svärföräldrarna då....
Eller rättare sagt med svärmor, för min älskade svärfar låg däckad i nån slags övermänsklig förkylning...
Han är ju nämligen aldrig sjuk, åker inte ens till doktorn när han bryter armar och ben... Så det här måste varit en grabbförkylning i hästväg...eller kanske i svinväg...vad vet jag!!!
Lite julmys blev det trots allt med julgröt och skinka, Jansson och hemmagjorda köttbullar, rökt ost och rödbetssallad, sill och glögg... Och visst smaskade vi i oss av julgodiset... Just nu står magen i fyra hörn och blodsockerhalten har gått i taket fler gånger idag än sammanlagt under hela hösten... Jaja...man måste väl få fuska nån gång!!!!
Vi passade oxå på att ge varandra några julklappar...
Ungarna fick biljetter till melodifestivalen ... Det blir kanonkul... Sen fick de tröjor och halsband så dom var så nöjda och glada...

Själv fick jag en ansiktbehandling..eller rättare sagt-ett presentkort på en ansiktsbehandling...Funderar på om jag ska bli glad eller ta det som en pik....hm..
Kanske tycker hon att åldersskillnaden mellan Stefan och mej börjar bli alldeles för uppenbar..Rynkor, häng, påsar under ögonen och lattefläckar... Ja 4 år är mycket i vissa åldrar!!!
Jag kanske ska ta och skaffa mej en karl i min egen ålder!!!!!

Stefan fick nämligen en present som oxå var tänkt för mej....nämligen Persbrandt-kallingar... Ja inte Persbrandts kallingar som Amanda trodde, utan hans nya märke ... Min svärmor vet att jag är otroligt svag för Micke Persbrandt och hon tyckte jag kunde iallafall få njuta av hans kallingar!!!! Så man kanske skulle ta och byta till Persbrandt rakt av...åldersmässigt och så passar det ju oxå bättre!!!!! Undrar vad han skulle tycka om det??? Hm.... Dom säger ju att omväxling förnöjer.... Undrar om det var så hon tänkte...min svärmor????

Jag känner att såhär i juletid saknar man vissa människor fruktansvärt mycket...
Man skulle vilja ha alla nära...hela tiden liksom..
Till alla er som jag inte kommer kunna träffa under julhelgen pga olika omständigheter, vill jag skicka mina allra varmaste kramar och många tankar...

I tankens värld är vi ändå alltid nära varandra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar