fredag 18 december 2009

Förvirrad...

Vissa dagar verkar vara mer förvirrade än andra..
För det mesta blir jag bara fnissig när jag inser hur galet jag tänkt, men ibland blir man ju allvarligt tokrädd!!!
Igårkväll skulle jag hämta Fille i skolan efter julavslutningen....
Åkte strax innan sju och räknade med att vara hemma några minuter över....sju alltså...
Så blev det dock inte...
Natten hade Fille spenderat hos Miranda i Hovsta, och naturligtvis hade både mobil, luftmadrass och lite annat smått och gott blivit kvar hos familjen Pojen...
Ja, det var ju bara att stryra kosan norrut...Hovsta... det ligger ju typ vid världens ände tänkte jag medan jag körde...samtidigt som jag hade 2 fjortisar i bilen som diskuterade sina första betyg, vilken kola som är världens godaste julkola (Katrin Nitsings om man ska tro Josse), var man rider och allt annat mellan himmel och jord!!!
Denna djupa diskussion resulterade i att vägen till Hovsta blev ovanligt lång...Till slut ringde jag Stefan och frågade om man verkligen ska komma ut på motorväg innan man kommer till Hovsta... Naturligtvis inte...och inte kunde jag vända heller... Höll på att hamna i Falun innan vi kunde vända för att återfå det som rättmätigt tillhörde oss...en mobil och en trasig luftmadrass... Missade hela "Bonde söker fru"...det som jag sett fram emot hela dan... Vi var nämligen inte tillbaka förrän strax före nio....

Häromdagen hade vi lämnat in bilen för service och fått en lånebil för att kunna ta oss...
Självklart var jag tvungen att ge mig ut och provköra, det var bara det att det höll på att sluta med att jag skulle bli tvungen att spendera natten i bilen... När jag kom tillbaka hem och hade parkerat, kunde jag omöjligt ta mej ut ur bilen... Det fanns verkligen inget handtag, ingen spak, ingenting man kunde öppna med... Först satt jag en stund och trevade, efter ett tag kom paniken smygande....drömmer jag eller... sånt här kan väl inte hända??? Sen tog fnitterattacken över... Där sitter jag i en bil på parkeringen utanför huset och kan inte ta mig ut... Jag skrattade så jag grät...alldeles för mig själv... Till slut kom jag på att jag hade mobilen i väskan...Fick återigen ringa in till Stefan, som fick hjälpa mig ut.... Och jodå, det gick visst att öppna inifrån oxå...fast det var väldigt vad den spaken satt gömd!!!!

Skulle baka bullar oxå... Tyckte dom bubblade förfärligt i ugnen...Konstigt!!!
Tills jag insåg att jag inte smaksatt dom med vaniljsocker och kanel, utan naturligtvis bakpulver och kanel... Inte RIKTIGT lika gott... Synd på så rara bullar....

Är detta något jag bör söka för????
Eller kan jag lugnt luta mig tillbaka, njuta bakpulverbullar i Falun inlåst i en bil som inte är min???


2 kommentarer:

  1. Hej Åsa :) Virropanna då...;) Di, jag har jobbat på McDonald´s i sju år, Anna värvade mig som värdinna en gång i tiden :)

    Tack för ditt rara meddelande på facebook!!!Jag letade efter Peter och dig samma kväll men hittade MASSOR av Peter så då blev det inte av...Kramis

    SvaraRadera
  2. Kul att se dig här... Ha det nu mysigt ikväll på kalaset...

    SvaraRadera