lördag 20 februari 2010

Växthuseffekten var är du????

Alla ni som har köpt miljövänliga bilar...
Var det verkligen det här ni ville???
Kom och skotta åt oss nu då.....

Skulle bege mig till gymmet eftersom det är omöjligt att springa
ute i 1,5 meter djup snö...
Hann backa bilen ut ur garaget, SEN SATT JAG TOTALT FAST....
Kom absolut ingenstans... Snö överallt och hjulen bara spann!!!
Fick tillkalla hjälp av både man och grannar..
Tilll slut lyckade de skotta-putta-gräva fram mig och bilen...
Då hade jag alltså kört i 3 sekunder...
Fasade för resten av vägen till gymmet...
Plötsligt kändes 4 km som en evighetslång sträcka!!
Och jag kan bara säga att det var en resa på liv och död!!

"Vart tog vägen vägen??
Jag tror vi är ute på en åker och åker"...var exakt så jag kände!!!
Allt var bara vitt, vitt, vitt...
Man fick helt enkelt chansa på var vägen gick..
Men man är ju ingen duvunge...så visst tog man sig fram!!
Om än vingligt, slirande och med kanske lite för många fula ord!!!

Sen var jag med om en helt ny upplevelse...
Nej, det var ingen tredje andning idag igen... det lär nog dröja innan
jag får vara med om det igen..
Men i klass med det faktiskt.
Det var dags att köra ett kondispass idag..(ja, inte ett med kaffe och bullar
som min älskade syster uttryckligen föredrar, utan ett riktigt hårt och skönt "köra-
livet-ur-varenda-muskel-pass").
Eftersom jag sprang sist, så tänkte jag att jag tar väl den astråkiga cykeln då!!!
Det är verkligen INTE kul att sitta och kava på en motionscykel, men det finns
inget annat jag blir lika svettigt av.
Mina kriterier är:
15km...godkänt
20km..VG
30km .MVG
Satte mig på den eländiga cykeln, drog på mig örsnäckorna, lyfte blicken
upp mot tv-apparaterna...och så...VIPS...hade jag cyklat 40km!!!!!!!!
Jag hade totalt fastnat i en CURLINGMATCH...och tiden bara försvann!!!
Hur kan detta hända!!! CURLING!!!
Det är ju inte ens kul..
Men det var så spännande så tiden bara flög och med den kilometrarna!!!!
Så tack Anette Norberg och kompani!!!
Ni körde mitt kondispass idag och jag vet faktiskt inte själv vad jag ska ge mig
för betyg...Finns det nåt bättre än MVG???

Svettig, lycklig, utpumpad, stinn av endorfiner har jag nu lyckats slira mej hem
igen...
Nu går snön upp över halva sovrumsfönstren, så inte behöver vi några
rullgardiner inte!!!
Men utanför dörren kommer jag då rakt inte sticka näsan mera idag!!
Har alldeles nyss, tillsammans med övriga familjen, utsett den 20 februari
till den officiella.."Mysbyx-och-raggsocks-dagen"... Iallafall hos oss insnöade
på Ronnebygatan i Örebro!

Så nu ska jag lägga upp fötterna på bordet, luta mig tillbaka, se när andra sliter
livet ur sig på OS och njuta ett helt annat typ av kondispass...
Nämligen det min syster förespråkar...det med kaffe och bulle!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar