fredag 12 februari 2010

Just like David...

Nu vet jag...
Är 100 % säker faktiskt..
Jag har svaret på vad som gör en människa totalt likgiltig, apatisk
och totaldränerar henne på all lust till livet...

Det är att bli utsatt för att nån annan, person eller myndighet, anser sig ha rätten
att bestämma och styra över ens liv...nån slags äganderätt.
Bli fråntagen självklarheten att forma sitt eget liv och att göra sina egna livsval,
fastän man själv är myndig, vuxen och fullt kapabel att själv bestämma...

Jag har sett det på nära håll..
Det värsta är när det sker i förhållanden..
Så sorgligt!

I mitt eget fall är det som tur är ingen närstående som vill mej så illa...
Istället är det människor som aldrig ens träffat mig...
En av dom är Fredrik Reinfeldt företrädd av Försäkringskassan!!!

Till alla er små "David", som kämpar mot er "Goliat"...
Kom ihåg att vi fortfarande äger våra egna liv....
Vi måste hjälpas åt...
Vi är många...

Och kom ihåg...
Det var David som till slut vann mot Goliat....trots att alla odds var emot honom!

Själv ska jag nu gå och plocka några bra stenar till min slangbella, för att så
småningom attackera den store Goliat...
Och jag måste tro att jag kommer att gå segrande ur striden....

Just like David did!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar