söndag 28 februari 2010

TV-fritt

Nu är det dags..
Nu har dom gjort sitt...alla TV-apparater ska få semester efter att ha haft
ett enormt arbetstempo under två fullspäckade OS-veckor!!!
Fem TV-apparater på fyra personer och ändå har det inte räckt till emellanåt!!
Ibland har även datorerna stått på med nån total ointressant damhockeymatch, fast
ändå ett absolut måste!!
Till och med jag har dragits med!!!
Har faktiskt lagt mina konditionspass på gymmet efter dagens OS-TV-tablå (eh, heter
det så)...
Cyklade ju plötsligt fyra mil på träningscykeln utan att jag märkte det, när jag med stora
ögon och mäktig förundran såg tjejernas semifinal i curling.

Det är bara att erkänna det,... Jag har blivit en hängiven curlingfantast.
Jag grät av glädje i förrgår natt klockan 03.30, när Canada missade sista stenen och
det stod klart att Sveriges damlag tagit OS-guld.
Igår rann tårarna av ilska och förtvivlan, då Niklas Edins sista sten blev för hård och för lång
för att bli skotte... Fjärde plats...Kan ju inte bli mer nesligt!!
På köpet har jag fått ett utökat ordförråd.. tex vick, skotte, tvåatempo, sargfart, åttafot och andra mycket viktiga ord som jag inte kommer ha nån nytta av förrän om 4år och nästa OS!!!
Och då har jag säkerligen redan glömt både det nya ordförrådet, curlingregler och att jag överhuvudtaget är ett totalt fan av denna mäktiga sport!!!!

Skidskytte, distansåkning, sprint och slalom, störtlopp, lagtempo, hockey och kombination..
Jag tror att mina TV-ögon verkligen är fyrkantiga nu...
Det enda som jag med glädje avstått, inte missat, utan frivilligt tryckt på off-knappen för...har varit allt med pulkåkning...
Vet inte ens vad det heter, bob kanske, rodel och en massa annat...
Nej...de göre sig icke besvär.
Pulka det har jag själv kunnat åka sen jag var 2 år, så jag ser det inte som nån utmaning!!!!

Men nu är det snart dags att trycka på off, försöka få tillbaka sin normala, ovala ögonform igen, komma in i rätt dygnsrytm och låta alla våra trogna TV-apparater på en välbehövlig semester.

Fast imorgon kväll klockan 20.00 kommer jag sitta klistrad igen för en date med Storpappa Jörgen i Älvdalen... Han får mitt hjärta att slå lite extra när han kliver in i sin buss, backar över nåt och chansar på att det troligtvis var en fotboll... Man får hoppas att han kontrollräknat ungarna...
Men först ska jag försöka bearbeta min dygnsrytm efter 2 intensiva veckor i Vancover, Canada!!!
Vem har sagt att man behöver åka utomlands för att få rejäl jetlag....det räcker med fem TV-apparater, tre datorer och ett spännande OS!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar