torsdag 18 februari 2010

Proud!!!

Jag är så himla stolt över mina ungar...
Igår satt dom båda två med sina skolarbeten och jobbade frenetiskt!!!
Feliciastackarn har kemiprov idag... Allt från kvävets kretslopp, kolhydrater, proteiner
och fetter, till tvättmedel och tensider... Jag upplevde faktiskt en deja vu...
Minns exakt det där...i 8;an...provet....kemisalen....Magister Gösta som gav 5:or till mer än
halva klassen...
Är det redan hennes tur????
Jag vill aldrig mer gå i 8an...aldrig mer...och det kommer jag ju aldrig att behöva heller!!!
En av mina återkommande drömmar...typ varje vecka.... är dock att jag sitter i skolbänken,
ska ha prov, men har missat att läsa på...ÅNGEST!!!
Vilka krav man ställde på sig själv, till absolut ingen nytta!!!
Jag trodde att nåt hemskt skulle hända om jag inte hade alla rätt varenda gång!!!
Hur får man såna tankar???

Min andra juvel har arbetat intensivt med forskning av sin släkt...
Hon har hamnat hos sin farmors, farfars, farfar...kallad Svarten...
En spännande historia med mord och elände på Sollerön...
Hon har också kommit fram till var och när och av vem vi fick namnet Sollerman!!!
Igår blev arbetet utskrivet och klart, och det var en nöjd Amanda som skulle redovisa
sin släktsaga idag!!!!

Jag måste medge att jag är makalöst stolt över mina döttrar, vad dom är och vad
dom gör!! Får man vara det fastän man är svensk???

Men visst...Solarna har väl sina små fläckar...
Att dammsuga sitt rum är det värsta man kan be Amanda om, fick jag mej sannerligen
skrivet på näsan igår...
Och ett absolut löfte om att tömma sin papperskorg igår...uppfylldes inte av den äldsta..
Jag vet vad svaret kommer att bli...
-OJ, jag glömde!!!

Tror också jag ska glömma lite saker idag...tex tvätten, disken och kanske matlagningen..
För det är typ det värsta man kan be mig om!!!

Ska dock hålla alla tummar för kemiprov och släktredovisning!!!!
Kör hårt tjejer!!!!

1 kommentar:

  1. Det är viktigt att vara stolt över sina barn. Vi föräldrar mår bra av det och barnen växer som människor av det. Tidigare generationer har varit dåliga på att visa stolthet över sina barn. Synd.
    /Maria

    SvaraRadera