lördag 8 januari 2011

Rättvist??? Njae...jag är skeptisk...

Nej...jag tycker inte det är rättvist...
Bara för att mina slalomskidor är ungefär hundra år gamla och pjäxorna har 63 knäppen vardera, så är det åtminstone Salomonbindningar på laggarna...
Då tycker jag att man borde få vara med...i backen alltså!!!
Men dom som har skidor inköpta på 2000-talet, hjälmar och pjäxbagar, dom drog iväg och lämnade mej härhemma med stryktvätten...
Jag tycker mina Kästleskidor och min Stenmarksmössa är helt okej för några åk i backen...
Nej...nu ljuger jag så det svartnar för ögonen....

Skulle troligen dö av skam om jag ens fick på mej eländet... Tror till och med att jag drog bort några kilon på vikten när bindningarna skulle ställas in senast... Hellre ett brutet ben än att nånsin erkänna min vikt till någon... Det skall tilläggas att jag inte ställt mig på nån våg de senaste 10 åren....så då förstår ni att det är längesen jag använde utrustningen!!!

Funderade dock på om jag skulle ta med mig mina "splitternya" längdskidor (ja dom känns faktiskt splitternya för dom är bara använda en gång trots att dom numera har några år på nacken) och ägna mig åt Tour de ski en stund....
Men ju mer jag tänkte på det, desto mer tveksam blev jag... Det är ju för sjuttsingen dagsljus ute, och det är en skidanläggning dvs förmodligen fler än jag som tänkte nyttja spåret... Så efter moget övervägande tackade jag nej till en dag med äggmackor, oboy, frisk luft och skavsår...
Så härmed hänger (ja inte hänger utan hänger med j) jag mer med liv och lust åt tvätthögen och tycker nog att livet är ganska rättvist ändå... Jag har ju trots allt Salomonbindingar på laggarna!!!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vart tog du vägen. Tänker på dig för när det blir uppehåll i bloggen så har det tidigare betytt att du inte haft det så bra.
    Kram Maria Jönsson

    SvaraRadera