onsdag 24 november 2010

Herrarnas lekstuga!!!!!

Har skjutsat Stefan till stan...
Det är återigen dags för männens motsvarighet
till den kvinnliga syjuntan!!!!
Logen!!!
Ja, inte logen med hö på landet, utan Logen...!!!
Logen, Bifrostorden... dit man bara får gå om man är man och kan hålla
tand för tunga...med andra ord...Hålla käften!!!
De träffas nån gång i månaden och det är nåt med ordnar och
grader och mästare!!!
Så länge jag inte får veta vad de har för sig, kommer jag
med bestämdhet hävda att de ägnar sig åt att klia varandra
på ryggen, steppa nakna på bordet, dricka blod, knyppla
fina spetsar och sjunga ryska vaggsånger för varandra-i stämmor!!!
Och ikväll skulle visst Stefan stiga en grad....
Vad betyder det???
Kommer han ha 38 i temp från och med nu???
Blir han hetare?
Eller har det nåt med vinklar att göra???
Tja, så länge man inte vet får man ha sin egen sanning..
Jag tror dock det betyder att han får byta ut svart slips mot röd..och
möjligen byta sockerdrickan mot lättöl!!!!
Ja, ja....så länge som dom har roligt gubbarna så är det ju bara bra!!!
Och som man brukar säga...
Det "ordnar" sig alltid!!!!
(eller Bifrostordnar kanske man skulle kunna säga)!!!

3 kommentarer:

  1. hahaha!! Mycket bra skrivet Åsa. Jag har själv undrat och tyckt att det verkar lite knepigt, men de behöver väl en egen zon där vi kvinnor inte kan komma o ta över:)kram / johanna

    SvaraRadera
  2. :D skratt man kan aldrig veta vad dom gör ...

    SvaraRadera
  3. Jag tror att han får en temp på 38 grader och blir hetare.

    Ha ha ha ha ha ha. du är ju helt underbar Åsa!!!!

    Kram Håkan

    SvaraRadera