onsdag 24 november 2010

Sömnlös!!!!!

Hittade ett paradis...
Det var njutningsfullt och välkomnande så länge dagen varade...
Men i och med att vargtimmen närmade sig ändrades karaktären märkbart!!!
Inte för att det spökade eller så...men ack hur få minuters sömn jag fick den första natten det vågar jag ens inte tänka på!!!
Det liksom lät överallt... Det ena ljudet avlöste det andra..
För det första var det köksklockan som dångade igång varenda himla halvtimme...
Sen var det husdjuren som på nåt sätt bestämt sig för att jag var en inkräktare och att min kudde skull beslagtas var och varannan minut... Var det inte en katt så var det en hund, var det inte en hund så var det en annan hund!!!
Klockan 03.47 slogs strålkastarljuset på automatiskt...trodde mig stå på en scen nånstans och att jag äntligen skulle få göra min debut, men när chocken lagt sig och jag återvänt till livet insåg jag att det bara var en vanlig läslampa som gick på timer...
MEN 03.47....HALLÅ!!!! VEM VILL LÄSA DÅ???????
När jag trodde mig varit med om det mesta denna natt och att det nu skulle bli några rofyllda morgontimmar då drog det absolut mest vedervärdiga vulkanutbrott igång i sovrummet tvärs över hallen... Jag kan ärligen säga att det lät ur alla ändar... Har upplyst husvärden om att gaslarm bör installeras snarast!!!
Vet inte om det var gasen som knockade mig eller om jag helt enkelt gick in i medvetslöshet på grund av ren och skär utmattning... Men vid klockan halv 8 vaknade jag av en underbar doft utav lussebullar och köttgryta!!!! Då var nattens bravader glömda och förlåtna...
Ja, ända tills det spikades upp ytterligare en dingelidångklocka just precis över huvet på min gästsäng... Då flyttade jag resolut in i sovrummet utan gaslarm, medans gasutsläpparen själv skickades direkt ut i gästsängen, utan att passera gå!!!
Sen sov jag som en prinsessa...gott, drömlöst och definitivt alldeles snark-och luktfritt!!!!
Åtminstone om jag ska tro mig själv!!!!!
Och en sak lärde jag mig på den här resan!!! Åk aldrig till Söderås utan öronproppar, solglasögon, gasmask och en alldeles egen kudde!!! Så undviker man en mardrömsnatt i paradiset!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar